Industry Wire

Geplaatst door SpotX Benelux

Ruben Sondaar nieuwe Head of Supply SpotX

Amsterdam, 2 maart 2017 – Per 1 maart maakt Ruben Sondaar de overstap naar video-inventory management platform SpotX. Binnen SpotX wordt Sondaar als Head of Supply verantwoordelijk voor business development en publishers partnerships. Behalve met Sondaar breidt SpotX haar team verder uit met Ilenia Barnabe als Supply Ops Accountmanager en Michiel Lok in de rol van Demand Manager Benelux. Met de komst van deze drie professionals versterkt SpotX haar positie als specialist op het gebied van programmatic video-advertising.

Merendeel Nederlandse publishers klant van SpotX

Sondaar neemt de Head of Supply-rol over van de vertrekkende Jeroen Rutte, die als adviseur bij SpotX betrokken blijft. Sondaar, voorheen Persgroep en YieldR, zal binnen SpotX de leiding krijgen over de afdelingen Supply Operations, Platform Services en Business Development. Ruben Sondaar: “Ik kijk ernaar uit om als Head of Supply bij te dragen aan een innovatieve en specialistische partij als SpotX. SpotX voorziet bijna alle Nederlandse publishers en broadcasters van de juiste tools om hun advertentieopbrengsten op desktop en mobile te maximaliseren. Dit doen zij al jaren en met succes. Nu verzorgen zij als voorloper hierin ook de programmatic uitlevering van video op connected tv, en hopelijk binnenkort op lineaire tv. Ik verheug me erop om betrokken te zijn bij deze spannende marktontwikkelingen.”

Verdere uitbreiding SpotX

Behalve met Sondaar breidt SpotX haar team verder uit met Ilenia Barnabe, die haar internationale ervaring bij AOL, Brightroll en Yahoo zal gebruiken in haar rol als Accountmanager Supply Ops. Michiel Lok, voorheen werkzaam bij DSP Adscience, is in zijn rol van Demand Manager Benelux verantwoordelijk voor het uitbouwen en onderhouden van relaties met de verschillende demand-side platforms, tradingdesks en overige partijen die video inkopen via het SpotX-platform.

Programmatic: de toekomst van advertising 

Elwin Gastelaars, Managing Director SpotX Benelux en Nordics: “Het vinden van de juiste mensen met programmatic-ervaring is in onze industrie niet gemakkelijk. Ik ben dan ook verheugd over de uitbreiding van ons team in Amsterdam. Met de komst van Ilenia, Michiel en Ruben kan SpotX verder doorgroeien, innoveren en de groei van programmatic video bij publishers verder ondersteunen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht