Industry Wire

Geplaatst door Reachmo.re / Smart Brothers

SB & Reachmo.re brengen Wirecutter naar NL in vorm van Alstu.nl

Het ontdekken van de ‘beste keuze’ voor producten is vaak een lange zoektocht. Van elk product zijn er honderden alternatieven, die allen beweren de beste keuze te zijn. Maar wat is nu echt een goede keuze? Om consumenten op weg te helpen, doet Alstu.nl uitgebreid onderzoek naar de specifieke producten.
Voor de onderzoeken naar deze producten worden er in veel gevallen talloze uren vergeleken, getest en onderzocht alvorens ze uitgelicht worden op de website.

In Nederland was er tot op heden geen goede website die zich objectief focust op het uitzoeken van de beste keuzes voor de meeste consumenten, in alle productcategorieën. Een alternatief van populaire Amerikaanse websites als The Wirecutter – welke twee jaar geleden voor ruim 30 miljoen euro aan The New York Times werd verkocht – was eveneens nergens te vinden in ons land.

Met dit concept wil Alstu.nl daar verandering in gaan brengen. Juist omdat we merkten dat veel Nederlanders en diverse tech-journalisten stonden te springen om een Nederlands antwoord op websites als The Wirecutter. We speelden al jaren met het idee, en in januari hebben we besloten dit zelf op te gaan pakken. Uiteraard zijn er veel ‘beste lijsten’ te vinden online, maar dit zijn vaak lijstjes van webshops zelf met artikelen die op dat moment verkocht worden of waar simpelweg het meest aan verdiend kan worden. Bij Alstu.nl werken we transparant en verkopen we zelf niets.

Soms honderden uren aan onderzoek voor de beste keuzes

De redactie van Alstu.nl besteedt soms wel honderden uren aan het onderzoeken van producten. Dit gaat verder dan het daadwerkelijk zelf testen van producten: ook specificaties, reviews op populaire webshops en ervaringen uit eigen kringen worden meegenomen bij het rangschikken van producten. De website licht in grote lijnen drie type keuzes uit per product: De Beste Keuze, Ook interessant keuze en een Budget Keuze. Hiermee is het onderzoek voor iedereen relevant die op zoek is naar specifieke producten.

Er is bij Alstu.nl geen sprake van een specifieke productcategorie: “Bij alles wat je om je heen ziet en kunt kopen, wil je natuurlijk de beste keuze maken. We maken geen onderscheid voor diverse producten, maar proberen ons in het begin wel te focussen op populaire producten van dit moment. Hierbij kun je denken aan een onderzoek naar de beste slimme lamp of de beste messenset voor hobbykoks”. Het verdienmodel van de site is simpel: wanneer een bezoeker een uitgelicht artikel uiteindelijk aanschaft, kan het zo zijn dat de website daarover een commissie ontvangt. Dit verdienmodel – affiliate marketing – heeft echter nooit invloed op het uitlichten van producten of het onderzoek.

Smart Brothers (SB)

Smart Brothers biedt met diverse websites gericht op smart home en gadgets onafhankelijk en betrouwbaar advies aan tienduizenden bezoekers per maand. Elke website is met zorg opgezet en wordt dagelijks gevuld met waardevolle content voor consumenten die op zoek zijn naar nieuwe slimme huishoudelijke apparaten. Van robotstofzuigers tot slimme beveiligingscamera’s.

Reachmo.re

Reachmo.re is een groep ondernemers wat voortdurend bouwt aan kwalitatieve portals die we zelf zijn gestart of hebben overgenomen. Reachmo.re biedt met deze portals informatie & inspiratie bij de digitale zoektocht naar uiteenlopende onderwerpen.

Alstu.nl

Alstu = duidelijke product reviews voor iedereen. Op Alstu.nl helpen we mensen de beste keuze te maken bij de aankoop van allerlei producten. Echte meerwaarde bieden door eerlijke, grondige tests en reviews. Van sportapp tot bakfiets, van kookboek tot wandelschoen, we proberen je onafhankelijk te helpen beslissen, daar waar jij advies nodig hebt.

Wirecutter

The Wirecutter is een grote review website uit de US, zeer populair onder het grote consumenten publiek. Onlangs overgenomen door de New York Times.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht