Industry Wire

Geplaatst door SBS

SBS: Crossmediale campagne Summertime van start

Deze zomer slaan S1 en Veronica tv de handen ineen en lanceren dinsdag 21 juni de zomercampagne Summertime. De campagne is 360°: on air, online en in print. Door de krachten te bundelen, bereiken beide merken een grotere en bredere doelgroep. Onder leiding van creators Niels Oosthoek (S1), Claire Simon (S1), Jantien Eeuwe (vlogger) en Benten Wijnen (Veronica Superguide) wordt heel Nederland afgestruind voor de ultieme zomerse verhalen.

Zo start Veronica elke werkdag met het nieuwe programma Summertime: The Bucketlist, waarin de creators elkaars bucketlist afwerken. Naast de dagelijks uitzendingen bij Veronica tv zijn elke week zomerse S1original-webseries te vinden op www.S1.tv. Van Blend it tot Prank a Tourist en Awkward Moments-Summertime. Een compilatie van deze webseries is bovendien elk weekend bij Veronica tv te zien. De zendervormgeving draagt verder bij aan het zomergevoel: het viertal is terug te zien in de idents en in een imagopromo.

Het bereik van de campagne wordt verder vergroot door inzet Veronica Magazine (cover en spread), Shownieuws (item covershoot Veronica Magazine) en NU.nl. Bovendien is het Summertime-viertal in de Donald Duck te vinden en komt Piets Weer vanaf een heuse Summertime-BBQ…

Creators
Niels Oosthoek is acteur, presentator en dj en is met name bekend van het YouTube-kanaal Gierige Gasten en het online Veronica-programma Bonobos. Claire Simon is een YouTube-creator bij Social1nfluencers en maker van het kanaal TrendGloss, waarop ze onderwerpen bespreekt op het gebied van fashion en lifestyle. Presentator en acteur Benten Wijnen is onder andere bekend van het online Efteling-kanaal en was in mei al te zien bij Veronica tv in de programma’s Superguide Filmchallenge en Superguide Filmreview, die voortkwamen uit de samenwerking met Veronica Superguide. Jantien Eeuwe is bekend van haar gelijknamige YouTube-kanaal waar ze vlogt over lifestyle en muziek.

S1original-series
In de negendelige webserie Prank a Tourist neemt Martijn Manschot van Gierige Gasten wekelijks toeristen in de maling. Van het werven van toeristen voor een heus watergevecht tot het verhuren van een normale fiets die een eenwieler blijkt te zijn. Ook worden toeristen ‘geprankt’, wanneer ze hun prangende vragen afvuren op Martijn, want een echt antwoord krijgen ze niet…

In de webserie Awkward Moments-Summertime worden de pikantste en meest hilarische situaties voorgelegd aan het Summertime-panel, bestaande uit creators: Benten, Niels, Jantien en Claire. Wat zouden zij doen als hun zwembroek plotsklaps weg is door een hoge golf? Hoe bereik je ‘heelhuids’ (of juist niet) het bomvolle strand?

In de spelshow Blend It wordt het letterlijk een alles-of-niets strijd, waarbij een gevarieerd buffet van smerigheden de hoofdrol speelt. Twee kandidaten nemen het tegen elkaar op door hun zomerse kennis te testen. Dit doen zij onder leiding van YouTuber Sophie Milzink. Weten zij wel hoe vaak een tiener gemiddeld zoent in een zomervakantie? Zo ja, dan mag hij of zij een ingrediënt uitkiezen en dit in de blender van de tegenstander doen. Wanneer de acht vragen zijn getrotseerd, is er één knop die resoluut aangaat, namelijk die van de blender. De onsmakelijke cocktail is voor de loser, terwijl de winnaar een trip wint naar een Europese bestemming.

S1.tv is een initiatief van Social1nfluencers en SBS
Social1nfluencers is een jong en innovatief bedrijf dat in Nederland voorop loopt in online videocontent. Dankzij het eigen netwerk van populaire videomakers op YouTube, de kennis over het medium en de faciliteiten, voorzien zij in een steeds groter wordende behoefte van zowel creators als merken.

Sinds 2011 vertegenwoordigt Social1nfluencers 80 van de meest vooraanstaande YouTube creators in Nederland. Deze creators bereiken maandelijks tientallen miljoenen kijkers in de leeftijd 17 – 34 jaar met thema’s als beauty, fashion, lifestyle, food, entertainment en meer. Social1nfluencers helpt creators een professionele carrière op te bouwen door hen te laten groeien in kijkersaantallen en te koppelen aan relevante merken als Coca Cola, L’Oréal en Microsoft. Sinds 12 februari 2015 heeft SBS Broadcasting een belang in Social1nfluencers en is gezamenlijk S1.tv opgezet.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht