Geplaatst door Maqqie

Scale-up Maqqie behaalt omzetgroei van 400 procent in 2021

Dat flexwerken groeit in populariteit, blijkt wel uit de jaarcijfers van Maqqie. Het bedrijf rapporteerde een flinke groei in 2021, waarin het 4 keer zoveel omzet draaide als in het voorgaande jaar, wat 13,5 miljoen in cijfers oplevert.

Pieter Jacob Leenman, founder/CEO van Maqqie: “Wij hebben onszelf het doel gesteld om de grootste werkgever van Nederland te worden door de arbeidsmarkt volledig digitaal te ontsluiten. Afgelopen jaar noteerden we opnieuw exponentiële groei, die groeicurve houden we erin om binnen 3-5 jaar deze ambitie te kunnen realiseren.”

Financiële en juridische zaken
Maqqie is een online werkplatform voor werkgevers en werknemers dat ervoor zorgt dat samenwerkingen snel, eenvoudig én eerlijk tot stand komen. En het faciliteert de volledige afwikkeling: uren- en onkostenregistratie, verloning, facturatie en uitbetaling. De tool is door alle partijen (werkgevers, werknemers, freelancers en intermediairs) eenvoudig te gebruiken via een app.

Omzetcijfers Maqqie
De afgelopen jaren heeft het werkplatform een ongekende groei doorgemaakt, van start-up naar scale-up en van een 5-cijferige jaaromzet naar een bedrag van 7 cijfers voor de komma. In 2018 behaalde Maqqie een omzet van ruim 55 duizend euro. Dit bedrag vertienvoudigden het bedrijf een jaar later met een omzet van ruim 600 duizend euro in 2019. In 2020 vond een groei van 550 procent plaats en behaalde de onderneming een omzet van ruim 3,3 miljoen euro. Inmiddels is de groei verviervoudigd naar 13,5 miljoen in 2021.