Industry Wire

Geplaatst door Red je Pakketje

Scale-up Red je Pakketje wil binnen drie jaar in heel Nederland CO2-vrij bezorgen

Sinds zijn oprichting in 2016 is Red je Pakketje uitgegroeid tot de grootste same day delivery-pakketdienst van Nederland. Deze positie is bereikt door constant te streven naar betere dienstverlening en een focus op de wensen van de consument. Dat hier behoefte aan is, is bevestigd door ruim 17.500 recensies op Trustpilot.com – met gemiddeld een 9.

Red je Pakketje streeft vanaf de oprichting naar het minimaliseren van de negatieve impact op mens en milieu. Zo was de eerste ingezette auto al een elektrische bestelbus. Chauffeurs krijgen niet per pakket maar per uur betaald, zodat zij zich niet gehaast hoeven te voelen en met gevaarlijke snelheden door woonwijken rijden.

Klimaatprimeur
Dankzij een intern onderzoek voor nieuwe verbeteringen, ontdekte Red je Pakketje iets wat eerst onmogelijk leek. Namelijk: volledig CO2-vrij bezorgen in heel Nederland. Hiermee is Red je Pakketje de eerste ter wereld die in een heel land volledig duurzaam kan bezorgen. De pakketbezorger wil zo voor andere vervoerders wereldwijd als voorbeeld dienen om ook sneller duurzamer te bezorgen.

Groen geld
Goed omgaan met de wereld is het voornaamste doel van de jonge pakketdienst. Het plan is ook financieel aantrekkelijk, omdat elektrisch bezorgen sinds 2019 goedkoper kan dan bezorgen met een dieselbus. CEO Sam Rohn: “We hopen dat andere vervoerders ook snel tot de conclusie komen dat duurzaam bezorgen kan en niet duurder hoeft te zijn. Alleen zo kunnen we de transitie naar duurzaam bezorgen drastisch versnellen.”

In de nieuwste blog op serious-sam.nl schrijft Rohn over de lange weg die de scale-up in korte tijd aflegde om deze cruciale stap te kunnen nemen. Het is de ambitie van Red je Pakketje om binnen drie jaar volledig over te gaan op elektrisch rijden en zo de eerste ter wereld te worden die in een heel land duurzaam bezorgt. Naar verwachting volgt er dit jaar meer nieuws.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht