Industry Wire

Geplaatst door SEMrush

Schoenen meest gezocht, filterkoffie snelste groeier in zoekopdrachten Nederland

Amsterdam – 17 September 2019 – Van alle consumentengoederen zagen we in Nederland over de afgelopen 3 jaar de grootste groei in online zoekopdrachten naar filterkoffie. Tussen augustus 2016 en juli 2019 groeide het absolute aantal zoekopdrachten met maar liefst 79,30%. Na filterkoffie zijn zowel de vochtige doekjes als de natte doekjes de snelste groeiers. Deze zoektermen groeiden respectievelijk 72,9% en 67%. In absolute aantallen zijn schoenen nog steeds de populairste producten waarnaar met online zoekt. Er werd maar liefst 75.681 keer gemiddeld per maand gezocht naar schoenen in Nederland. Dit blijkt uit onderzoek van online marketingplatform SEMrush.

In maart van dit jaar berichtte een aantal koffieconsultenten in het AD het al: “Filterkoffie is terug van (nooit helemaal) weggeweest. Ook jongere koffieleuten grijpen graag terug op de machines uit oma’s tijd.” Naar filterkoffie zagen we een groei in zoekopdrachten van bijna 80%. Ter vergelijking: in augustus 2016 werd er slechts 590 keer gezocht naar filterkoffie, in juli 2019 is dit aantal gegroeid naar 1.900. Op de tweede plek van sterkste groeiers komen vochtige doekjes. De groei in zoekopdrachten naar dit type doekjes was 72,97. Natte doekjes komen op een derde plaats. Vermoedelijk omdat mensen op zoek zijn naar dit type doekje maar al zoekende naar de exacte benaming zoeken. Overzicht van de snelste groeiers en de meest gezochte consumentenproducten over de afgelopen 3 jaar:

Zoekwoord Groei
filterkoffie 79,30%
vochtige doekjes 72,97%
natte doekjes 67,02%
cornflakes 65,35%
koffie 64,40%
ijs 62,16%
maandverband 53,17%
vaatwastabletten 49,03%
cosmetica 47,38%
shampoo 45,19%

 

In absolute aantallen over de afgelopen 3 jaar wordt nog steeds het meest gezocht naar schoenen. Dit gebeurde gemiddeld bijna 76.000 keer per maand. De schoenverkoop verplaatst zich de laatste drie jaar flink naar online, zo blijkt ook uit onderzoek van ABN AMRO. Duizend schoenenwinkels hebben in de afgelopen zeven jaar hun deuren gesloten. Dat komt onder meer door stagnerende verkoop, beperkte winstmarges door hoge concurrentie en een verschuiving naar online.

Over SEMrush

SEMrush is een online visibility management en content marketing SaaS platform dat ervoor zorgt dat bedrijven meetbare resultaten halen uit online marketing. Het wordt wereldwijd gebruikt door ruim 4 miljoen marketing professionals en biedt inzichten en oplossingen aan bedrijven zodat ze online campagnes kunnen bouwen, managen en meten binnen elk denkbaar marketingkanaal. SEMrush heeft 30 tools voor search, content, social media en marktonderzoek, alsmede data uit meer dan 140 landen en naadloze integratie met Google en task management platformen. SEMrush is er voor elk bedrijf dat de online marketing serieus neemt.

SEMrush is levert haar diensten oa aan eBay, Disney, HP en Booking.com. In 2018 won SEMrush een Dutch Search Award. Verder heeft het bedrijf de afgelopen 2 jaar de volgende awards gewonnen:

SEMrush is The Best SEO Suite in the US in 2018

SEMrush is the Best SEO Suite in Germany in 2018

SEMrush is  the best SEO Suite and best Search Software in MENA Search Awards in 2018

SEMrush is The Best SEO Suite in UK Search Awards 2017

SEMrush is The Best SEO Suite in the US in 2017

SEMrush is the best SEO software suite in Europe in 2017

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht