SDL verbetert Customer Experience Cloud met nieuwe releases

Amsterdam, 25 maart 2014 – SDL (LSE: SDL), specialist op het gebied van Global Customer Experience Management, kondigt nieuwe mogelijkheden aan voor twee belangrijke pijlers binnen de cloudoplossing van SDL: SDL Social en SDL Campaigns. De nieuwste release binnen de SDL Customer Experience Cloud (CXC) verstevigt de focus op cloudservices en biedt digitale marketeers uitgebreidere mogelijkheden. De nieuwe functies geven marketeers meer inzicht in eerdere activiteiten en toekomstig gedrag van klanten. Daardoor kunnen zij op intelligente wijze aantrekkelijkere marketingcampagnes met meer impact en een maximale ROI opzetten.
Klanten hebben tegenwoordig altijd en overal toegang tot de nieuwste informatie en daarom hebben digitale marketeers inzicht en praktische gegevens nodig om hen voor zich te winnen. Met deze strategische releases, waarover in de CXC-aankondiging van januari al werd gesproken, beschikken digitale marketeers tijdens elk klantcontact precies over de benodigde middelen. Door de twee nieuwe oplossingen te combineren kunnen marketeers wereldwijd klanten over de hele linie een aansprekende ervaring bieden, ongeacht apparaat of locatie. Op die manier worden meer klanten getrokken en wordt de effectiviteit van doorlopende digitale campagnes verbeterd.
SDL Social
SDL Social kan via de SDL Customer Experience Cloud door marketeers worden gebruikt voor het broodnodige inzicht. Daarmee kunnen zij digitale marketingresources op de juiste manier inzetten voor betere targeting en klantenbinding, en een hogere ROI behalen bij klantenacquisitie. Deze nieuwe release biedt een volledig getransformeerde gebruikerservaring met rijkere context- en gegevensvisualisatie die bevorderlijk is voor de activiteiten van de marketingafdeling.
Nieuwe functies van SDL Social:
- Analyse van het klanttraject – De ervaringen van de klant tijdens het aankooptraject worden beter in kaart gebracht
- Geoptimaliseerde ervaring voor zakelijke gebruikers – Betere toegang tot uiterst nuttige klantcommunicatie en gegevens van social media via eenvoudig te interpreteren tabellen, grafieken en gegevensvisualisaties
- Integratie met de SDL Customer Experience Cloud – Naadloze integratie met andere toepassingen van SDL, waardoor het eenvoudiger is om klanten te winnen, internationale campagnes op te zetten en een meer contextrelevante ervaring te bieden
SDL Campaigns
SDL Campaigns, voorheen de SDL Intelligent Marketing Suite, is beschikbaar via de SDL Customer Experience Cloud en biedt marketeers de mogelijkheid om betrokken te blijven bij en inzicht te houden in het unieke pad dat elke individuele klant volgt. Dankzij deze verbeteringen kunnen marketeers beter bepalen wat de wensen van klanten zijn en hen op het juiste moment, op de juiste manier, met de juiste toon en via het juiste kanaal benaderen. Het resultaat is een optimale ervaring voor digitale marketeers.
Deze release van SDL Campaigns biedt:
- Krachtige platformverbeteringen – Met naadloze integratie in het SDL-ecosysteem, vereenvoudigde navigatie door verschillende producten na een eenmalige aanmelding en een uniforme platformstijl
- Nieuwe digitale informatie – Voor realtime besluitvorming en slimmere campagneplanning dankzij de verzameling van realtime gegevens over online interactie
- Geavanceerde interface voor campagnesegmentering – Effectieve en gebruiksvriendelijke interface met de kracht en eersteklas functies van de vroegere Alterian AMS Selection Planner
“Het is uniek hoe SDL marketeers op basis van gegevens inzicht biedt in wie hun klanten zijn, wat hun klanten willen en hoe ze hen het beste kunnen benaderen”, aldus Dennis van der Veeke, CTO bij SDL. “De uitdaging bij generatie Y is om consumenten voortdurend te prikkelen met uiterst doelgerichte content. Met de cloudservices SDL Social en SDL Campaigns beschikken marketeers over het benodigde inzicht voor een optimale digitale ervaring die leidt tot een hogere ROI voor bedrijven overal ter wereld.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.