Geplaatst door MCS PR

SecureMe2 introduceert SAM-Pro-1, vSAM en MijnSAM 2.0

Rijen, 15 oktober 2018 – SecureMe2 lanceert een rack-variant van zijn SAM Cyber Alarm, de SAM-Pro-1; een softwarevariant VirtualSAM en een nieuwe versie van het klantportaal MijnSAM. Deze producten maken deel uit van de cyberalarmdiensten die door SecureMe2 en zijn partners op abonnementsbasis worden aangeboden.

Aad van Boven, CEO en medeoprichter van SecureMe2: “Organisaties realiseren zich steeds beter dat goede security niet alleen vraagt om preventie, maar ook om detectie en respons. Preventieve maatregelen zoals firewall en antivirus, zijn niet meer genoeg. Want de techniek en de mens kunnen falen. Dat falen moet direct gedetecteerd worden, zodat een organisatie direct adequate maatregelen kan treffen. Met deze nieuwe producten dragen we bij aan snelle en betrouwbare detectie.”

Rack-versie SAM-Pro-1
SecureMe2 levert sinds 2016 het SAM Cyber Alarm. Deze wordt aangeboden als een klein apparaat dat elke ondernemer makkelijk in een meterkast kan onderbrengen. Grotere organisaties geven de voorkeur voor de montage in een 19″ computerrack aangezien dat beter past bij hun IT-inrichting. De nieuwe SAM-Pro-1 maakt dat mogelijk. De functionaliteit is dezelfde als van de compacte versie van SAM Cyber Alarm. Door een inbouwdiepte van slechts 18 cm kan de SAM-Pro-1 ook gemonteerd worden in ondiepe racks. De SAM-Pro-1 heeft bovendien een display waarop eventuele aansluitfouten worden weergegeven. De kosten voor de SAM-Pro-1 kunnen worden meegenomen in de abonnementsprijs zodat investeringen vooraf niet nodig zijn.

VirtualSAM (vSAM)
Naast de vraag naar een rack-versie van het SAM Cyber Alarm ontstond ook vraag naar een virtuele variant. SecureMe2 heeft daarom de VirtualSAM ontwikkeld die een onderneming in staat stelt om het SAM Cyber Alarm te draaien op een VMWare-infrastructuur. VirtualSAM komt naar verwachting nog voor het einde van 2018 beschikbaar en zal in eerste instantie VMWare ESX ondersteunen.

MijnSAM versie 2.0
De nieuwe versie van het MijnSAM portaal is in een nieuw jasje gestoken en maakt het navigeren door de alarmmeldingen nog eenvoudiger. Het nieuwe platform dat volledig opnieuw is opgebouwd op basis van feedback van klanten maakt het mogelijk om in de toekomst zeer snel nieuwe functionaliteiten toe te voegen. Met het SAM Cyber Alarm en het MijnSAM portaal kunnen gebruikers zeer snel dreigingen op het netwerk herkennen en wordt het nemen van adequate maatregelen eenvoudiger.

Over SecureMe2
SecureMe2 levert een toegankelijk, innovatief en betaalbaar beveiligingsplatform, waarmee met name mkb-organisaties securitymaatregelen kunnen nemen die anders buiten hun technische en financiële bereik zouden liggen. Het SAM Cyber Alarm scant en analyseert netwerkverkeer om direct afwijkende en potentieel gevaarlijke issues te detecteren en te rapporteren. Voor meer informatie: https://www.secureme2.eu/.