Industry Wire

Geplaatst door Seedtag

Seedtag neemt performance specialist KMTX over

Met de overname verbreedt Seedtag haar mogelijkheden met contextual performance.

Amsterdam, 14 Juni 2022 – Seedtag de leider in Contextual Advertising in EMEA en LATAM heeft vandaag aangekondigd de aandelen van KMTX (voorheen Keymantics) voor 100% over te nemen. KMTX is een Frans bedrijf gespecialiseerd in het bouwen van AI-modellen om performance campagnes te optimaliseren en automatiseren. Door Seedtag’s contextuele data te combineren met KMTX’s modellen zal Seedtag adverteerders kunnen voorzien van een full-funnel cookieless oplossing, met uitstekende resultaten voor zowel branding als performance doelstellingen.

KMTX is een toonaangevend Frans technologiebedrijf dat zich richt op het leveren van mid- en low-funnel KPI’s aan adverteerders. Ze hebben een eigen AI ontwikkeld om post-click resultaten te optimaliseren op basis van meerdere signalen, met speciale focus op keywords en semantische doelgroepen. KMTX werd in 2017 in Parijs opgericht, en heeft twee jaar gespendeerd aan het doen van onderzoek en de ontwikkeling van data verzameling en verwerking in media-inkoop, voordat ze de propositie in 2019 commercieel lanceerden. Sindsdien zijn ze exponentieel gegroeid en heeft de performance advertising oplossing veel succes geboekt in Frankrijk.

Jorge Poyatos en Albert Nieto, Co-CEO’s en Co-Founders van Seedtag, geven aan: “In de afgelopen jaren hebben we een sterke correlatie gezien tussen contextuele signalen en performance, hoewel we niet beschikten over de technologie om post-click gedrag op schaal te voorspellen. De overname van KMTX brengt op AI gebaseerde voorspellende modellen in onze stack, die in combinatie met onze eigen contextuele gegevens een toonaangevende oplossing zullen vormen voor het bereiken van performance resultaten in een cookieloze wereld”.

Deze overname werd gestimuleerd door een toegenomen marktvraag naar contextuele full stack-oplossingen, complementaire technologieën en de aanhoudende behoefte aan innovatieve, brandsafe en privacy-first advertentie oplossingen.

De integratie van het in Parijs gevestigde KMTX in Seedtag’s contextual full stack vormt ook een aanvulling op Seedtag’s activiteiten op de Franse markt. De werknemers van KMTX zullen onderdeel worden van het Seedtag en deel uitmaken van de commerciële en technische teams.

Arthur Querou, CEO en Co-Founder van KMTX, voegt hieraan toe: “In de afgelopen 5 jaar hebben we een succesvol bedrijf opgebouwd dat is gebaseerd op het helpen van adverteerders bij het maken van betere media-inkoopbeslissingen. Met Seedtag delen we een gemeenschappelijke visie om adverteren op het open web eenvoudiger te maken door middel van data-gedreven media-investeringen. Door KMTX’s technologie te combineren met die van Seedtag, zal de industrie gebruik kunnen maken van een full-funnel contextual AI-oplossing.”

Met deze overname gaat Seedtag verder in haar missie om de wereldwijde partner in Contextual Advertising te worden voor merken en bureaus. Zoals aangekondigd aan het begin van het jaar, breidt het bedrijf nu uit naar de Amerikaanse markt en zal het continu investeren in haar contextuele AI-technologie, LIZ©, om de meest relevante en boeiende communicatie te bieden, zonder het gebruik van cookies.

De digitale advertentiemarkt ondergaat een verschuiving van prioriteiten nu consumenten zich meer dan ooit bewust zijn van data privacy. Merken moeten de nodige maatregelen nemen om op de meest brandsafe manier reclame te maken voor gebruikers. Door gebruik te maken van Seedtag’s Contextual AI, LIZ©, kunnen merken relevante advertenties aanbieden zonder dat ze daarvoor persoonlijke data nodig hebben, en toch bovengemiddelde resultaten behalen.

Over Seedtag
Seedtag is de leading Contextual Advertising Company, die impactvolle en engaging oplossingen creëert voor relevante, premium en visuele content, wat targeting en rendement mogelijk maakt voor publishers en merken. De contextual A.I. van het bedrijf stelt merken in staat om op een cookie-vrije basis in contact te komen met consumenten binnen hun interesse gebied.

Seedtag werd in 2014 in Madrid opgericht door twee ex-Googlers die het maximale uit afbeeldingen wilden halen en is tot op de dag van vandaag een wereldwijd bedrijf dat meer dan 250 werknemers telt en een belangrijke internationale aanwezigheid heeft met kantoren in Spanje, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk, de Benelux, Duitsland, Mexico, Brazilië, Colombia, de UAE, Argentinie en Chili.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht