Seedtag verwelkomt Kenneth López om de integratie van de nieuwe Performance propositie te leiden

Amsterdam, 22 november 2022- Seedtag, the leading Contextual Advertising Company, kondigt Kenneth López Triquell aan als nieuwe global head of performance. Kenneth zal verantwoordelijk zijn voor het leiden van de wereldwijde go to market van Seedtag’s nieuwe performance oplossing, die merken zal helpen uitstekende mid- en low funnel campagne resultaten te behalen in een cookieloze wereld.
Kenneth heeft meer dan 15 jaar ervaring in de media, waarbij hij zowel binnen EMEA als wereldwijd leidinggevende functies heeft vervuld. Voordat hij bij Seedtag werkte, lanceerde Kenneth Zemanta (Outbrain’s DSP), een van de eerste native advertising DSP’s in de industrie. Daarvoor was hij VP Sales bij Adsmurai, een Facebook marketing partner, waar hij de go-to market strategie in Europa ontwikkelde en uitvoerde. Kenneth heeft ook gewerkt bij toonaangevende bedrijven als Twitter, Yahoo, Dentsu en Havas, waardoor hij een breed scala aan ervaring en expertise in de digitale ruimte heeft opgedaan.
De afgelopen acht jaar heeft Seedtag gebouwd aan een privacy-first advertentie oplossing, pionierend met het gebruik van AI en machine learning. De contextuele technologie van Seedtag helpt merken betere KPI’s te behalen dan met standaard digitale en sociale campagnes. Het bedrijf gaat nu een stap verder na de overname van KMTX. Door de AI-voorspellende modellen van KMTX te integreren met de eigen contextuele AI, kan Seedtag merken een full-funnel contextuele oplossing bieden die geweldige resultaten oplevert zonder in te leveren op kwaliteit en brandsafety.
Kenneth López, Global Head of Performance, verklaart: “Ik volg Seedtag al vele jaren en ik ben erg trots om het team te komen versterken in een tijd van maximale groei op alle niveaus van het bedrijf. Ik kijk er naar uit de wereldwijde lancering van de nieuwe performance oplossing te leiden. We bouwen aan een wereldwijd team dat ons ongetwijfeld zal helpen om Seedtag naar het volgende niveau te tillen.”
Bovenop deze indienstneming heeft Seedtag een wereldwijd performance team aangenomen met aanwezigheid in elke markt. Het team zal verantwoordelijk zijn voor het leiden van lokale performance campagnes, zodat Seedtag in de beste positie is om merken en bureaus verbeterde KPI’s te bieden, op alle niveaus van de funnel.
Geert Wolff is sinds oktober Head of Performance BeNeLux bij Seedtag, en geeft aan: “Seedtag is de expert in Contextual Advertising. De nieuwe vorm van delivery optimalisatie is een perfecte toevoeging op dit aanbod en brengt ons in de positie om klanten in de volledige funnel te bedienen. Het is een erg mooie uitdaging om hier samen met het team verder aan bij te dragen!”.
Seedtag’s performance solution bevindt zich momenteel in een bètafase met bepaalde klanten en zal begin 2023 internationaal worden uitgerold.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.