Industry Wire

Geplaatst door Higuita

Seepje maakt nieuwe campagne met creatief bureau Higuita

Het duurzame zeepmerk Seepje heeft na een bureau oriëntatie gekozen voor creatief bureau Higuita. Het eerste werk in de nieuwe stijl en het thema ‘Was je wereld schoner’ is vanaf deze week te zien in een landelijke out-of-home en tv-billboarding campagne in Nederland en België.

Hester de Monchy, chef marketing bij Seepje: ‘We hebben voor Higuita gekozen omdat ze lieten zien zowel de inhoudelijke als de emotionele kant van ons merk goed te begrijpen. In een markt waarin iedereen groen claimt, maar wij het ook écht zijn, hebben we een creatieve partner nodig om dit naar een groter publiek te brengen op een eigenwijze en prikkelende manier.’

Jaarlijks gaan er alleen al in Nederland honderden miljoenen liters vuile zeep met het afvalwater mee. Jasper Gabriëlse, mede-oprichter van Seepje: ‘Om de klimaatcrisis te beperken zullen we samen sneller over moeten op producten met natuurlijke ingrediënten. Met deze landelijke campagne willen we Nederlanders en Belgen ervan bewust maken dat ze hun wereld schoner kunnen wassen met Seepje.’

Seepje maakt wasmiddel, handzeep en afwasmiddel. Elk product bestaat uit minimaal 99,8% natuurlijke grondstoffen en daarmee loopt Seepje voorop in de markt. Sinds haar oprichting in 2013 heeft het merk als doel om het meest impactvolle en inspirerende zeepmerk ter wereld worden en strijdt het tegen onnodig gebruik van fossiele ingrediënten en toevoeging van microplastics in zeepproducten. Seepje is een B-Corp en is inmiddels in zo’n 6.000 verkooppunten verkrijgbaar in binnen- en buitenland. Zo is het merk in Duitsland, België en Zwitserland te vinden.

De meeste consumenten weten niet dat er in veel wasmiddel of zeep fossiele ingrediënten waaronder aardolie zitten. Deze campagne richt zich daarom op consumenten die bezig zijn met het verduurzamen van hun eigen leven, maar wasmiddel nog niet zien als een product waarmee ze ook een verschil kunnen maken. In de eerste campagne ‘Was je wereld schoner’, die uit de samenwerking tussen Seepje en Higuita is gekomen, wordt op luchtige wijze een urgente boodschap naar deze doelgroep gebracht.

Seepje brengt hun duurzame claim o.a. via hun verpakkingen en voerde eerder al campagne via dagbladadvertenties en online kanalen. Niek Eijsbouts, creative director Higuita: ‘De copy en nieuwe stijl van onze eerste campagne brengen die optimistische stem van het merk nu ook naar de straat en in de huiskamers. Het zet je aan het denken, maar wel op een positieve manier, passend bij het merk.’

Om op een effectieve manier de merkbekendheid te vergroten is er gekozen voor de inzet van een langlopende landelijke out-of-home campagne in Nederland, i.c.m. TV-billboarding op zowel Nederlandse als Vlaamse commerciële zenders. De campagne loopt t/m het einde van het jaar en wordt uitgevoerd door mediabureau MatchMyBrand.

Creatief bureau: Higuita
Creative directors: Niek Eijsbouts, Ewoudt Boonstra
Art-director: Joost Leek
Copywriter: Jan-Wicher Emmens
Motion designer: Lyzanne Jonker
Agency producer: Tom Hoogenboom
Sound design: Studio Hielke Praagman
Mediabureau: Match My Brand
Verantwoordelijk bij Seepje: Hester de Monchy, Evelien van de Glind, Jasper Gabriëlse

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht