Selligent Reconnect Awards 2022: drie Nederlandse merken bekroont tot winnaars

Brussel, 9 november 2022 – CM Group maakt vandaag de winnaars bekend van de Selligent Reconnect Summit 2022. Het jaarlijkse evenement is georganiseerd met Selligent Marketing Cloud, de dochteronderneming van CM Group en platform voor marketingautomatisering. De twaalfde editie vond onder meer plaats in bioscoop de Kinepolis in Breda. Dit jaar was het evenement gericht op de nieuwe generatie relatiemarketingstrategieën. Hoe kun je klanten op het juiste moment met de juiste boodschap raken?
Jaarlijks organiseert CM Group wereldwijd verschillende evenementen voor marketeers, klanten en partners ter ere van: innovatie, transformatie, samenwerking en engagement. Na twee volledig digitale edities is CM Group verheugd dat het evenement dit jaar een hybride vorm had. De Europese roadshow omvatte drie fysieke edities in Nederland (Breda), Frankrijk (Parijs) en Spanje (Barcelona), evenals twee digitale edities in het Italiaans en Duits.
De Nederlandse winnaars 2022
De awards beloonden in zes categorieën de meest succesvolle omnichannel campagnes die het afgelopen jaar zijn ontwikkeld met behulp van het Selligent-platform. Drie Nederlandse merken zijn tot de winnaar bekroond in de onderstaande categorieën:
Agile & Inclusive Marketing
Kinepolis wil de ultieme filmervaring creëren voor hun bezoekers, en met een klein marketingteam is dit een uitdaging. Tijdens de coronapandemie zagen ze de bezoekersaantallen dalen van 40,3 miljoen naar 17,2 miljoen. De bioscoopketen zette campagnes in zodat bezoekers hun voorkeursinstellingen zouden updaten, om zoveel mogelijk informatie te ontvangen en gepersonaliseerde content te creëren. De resultaten tonen een toename aan van 203% open rate, 821% click through rate en een conversie van 1.900%.
MarTech innovation
Het marketingteam van de Bijenkorf wilde hun doelgroepsegmentatie processen optimaliseren. Samen met hun partner Rapidsugar bouwden ze een model waarmee ze wisten welke boodschap gecommuniceerd moest worden, naar wie en op het juiste moment. Door middel van dit model kon de Bijenkorf gedurende de hele klantreis content hergebruiken en het creatieproces van e-mails automatiseren. Uit AB-testen bleek dat de click through rate met 30% is toegenomen.
Omnichannel Interactive Marketing
Domino’s Pizza streeft ernaar warme en verse pizza’s binnen 20 minuten te bezorgen. Wat kun je binnen deze tijd doen? Domino’s Pizza introduceerde met hun automatiseringspartner Ematters een uitdaging waarbij consumenten foto’s deelden van hun activiteiten in afwachting van de bezorging. Samen met Selligent Marketing Cloud is er een activeringscampagne opgezet met een mobile first-perspectief. Het resultaat? Heerlijke pizza, en een geweldig succes met meer engagement bij jongere doelgroepen.
“Het succes van een merk wordt bepaald door loyale klanten. Vooruitstrevende omnichannel strategieën ondersteunen om deze relaties op te bouwen en te behouden. De Selligent Reconnect Awards 2022 vestigt daarom aandacht op de loyaliteitscampagnes die klanten hebben opgezet met behulp van onze technologie. We danken iedereen die heeft deelgenomen en feliciteren de winnaars”, aldus Ramses Bossuyt, Global VP Client Success bij Selligent Marketing Cloud.
Voor meer informatie over de winnaars van dit jaar en de campagneresultaten klik hier.
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over CM Group
CM Group biedt martech oplossingen die marketeers helpen waarde te leveren gedurende de gehele customer lifecycle. CM Group omvat nu Campaign Monitor, Emma, Vuture, Liveclicker, Sailthru, Selligent en Cheetah Digital. Door deze toonaangevende productoplossingen samen te voegen, biedt CM Group een verscheidenheid aan relatie marketing use cases die gebruikt kunnen worden door marketeers op elk niveau. Naast het hoofdkantoor in Nashville, TN, heeft CM Group wereldwijd kantoren in Europa, Australië, Midden- en Zuid-Amerika, Nieuw-Zeeland, Verenigde Staten, Zuid-Amerika en Japan. Lees meer op www.cmgroup.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.