Sennheiser introduceert nieuwe campagne: Batterij die langer meegaat dan die van jou

Amsterdam, 27 augustus 2024 – Het merk Sennheiser pakt de dagelijkse sleur van het woon-werkverkeer aan met een speelse nieuwe campagne ontwikkeld door Ogilvy. Dankzij de indrukwekkende batterijduur van 60 uur van de SENNHEISER MOMENTUM 4 Wireless-hoofdtelefoon hebben reizigers altijd een betrouwbare koptelefoon tot hun beschikking, zelfs wanneer hun eigen batterij leeg is. De campagne, getiteld ‘Batterij die langer meegaat dan die van jou’, voegt een vleugje humor toe aan de universele ervaring van forenzenvermoeidheid.
De campagne maakt op creatieve wijze gebruik van het fenomeen dat forenzen maar al te goed kennen: dutjes doen in het openbaar vervoer. De beelden tonen personen die rustig slapen tijdens hun reis, terwijl de SENNHEISER MOMENTUM 4 Wireless-hoofdtelefoon onvermoeibaar doorwerkt. De boodschap is duidelijk: zelfs als jouw batterij leeg is, is die van je koptelefoon dat niet.
De campagne weerspiegelt de herkenbare realiteit van die pijnlijk vroege of juist late reizen en werd guerilla-stijl opgenomen met een kleine crew en handheld camera-apparatuur. Deze aanpak creëert een ‘fly-on-the-wall’-perspectief voor de kijker, en speelt in op die universele drang om soms een blik te werpen op onze medepassagiers. Vooral wanneer ze in een ongemakkelijke slaaphouding worden betrapt, zorgt het voor een aantal oprechte beelden.
Jessika Petrusch, Director of Global Brand and Content bij Sonova Consumer Hearing, zegt: “Het merk Sennheiser stelt alles in het werk om superieure audio-ervaringen te leveren die naadloos integreren in het leven van onze klanten, of gebruikers zich nu concentreren op werk of hun broodnodige rust inhalen. Deze campagne legt perfect de essentie van de MOMENTUM 4 Wireless-hoofdtelefoon vast: uitzonderlijke prestaties en langdurig comfort.”
Tolga Büyükdoğanay, Chief Creative Officer bij Ogilvy: “We willen de aandacht trekken van drukke mensen die altijd onderweg zijn. Wat ik leuk vind, is dat de campagne gebruik maakt van een herkenbaar inzicht en een flinke dosis humor toevoegt. Het merk Sennheiser begrijpt de eisen van je dag en biedt een baanbrekende batterijduur met het kenmerkende Sennheiser-geluid.”
Credits
Creative agency: Ogilvy Amsterdam
Tolga Büyükdoganay, Chief Creative Officer
Diego Lauton, Executive Creative Director
Fede Botella, Creative Director
Victor Farias, Sr. Art Director
Henrique Louzada, Sr. Copywriter
Alex Kelly, Senior Motion Designer
Pooja Dhiman, Account Director
Rachel Bridgette, Account Manager
Director and Photographer: Jef Boes
Production: ILA STUDIO – Karen De Schepper & Sarah Theys
Photographer Assistant: Louis Philippe Beauduin
Grading: Fons Vanoverbeke
Sounddesign: Klankwerk – Thomas Houthave
Voice over: Michael Krass
Over Ogilvy
Ogilvy creëert impact voor merken door iconische, cultuurveranderende, waardegedreven ideeën sinds de oprichting 75 jaar geleden door David Ogilvy. Het creatieve bureau bouwt voort op die rijke erfenis door grenzeloze creativiteit – innovatie op het snijvlak van reclame, public relations, relationship design, advies en health capaciteiten. Experts werken naadloos samen in meer dan 120 kantoren in bijna 90 landen. Ogilvy staat op de eerste plaats als wereldwijd bureaunetwerk voor creatieve excellentie en effectiviteit volgens WARC. Dit onderschrijft het vermogen om creatieve oplossingen te leveren die onvoorstelbare impact hebben voor klanten en communities. Ogilvy is een bedrijf van WPP (NYSE: WPP). Voor meer informatie, bezoek Ogilvy.nl en volg Ogilvy Amsterdam op LinkedIn en Instagram.
Over het merk Sennheiser
Niets beweegt de wereld zoals geluid. Bij Sennheiser geloven we dat alleen echt geluid echte emotie kan oproepen. Daarom ontwikkelen we audiotools die de onthullende ervaring brengen, trouw aan hoe het bedoeld was om te voelen. Voor ons verdienen het vakmanschap en de vaardigheid van de mensen die de geluiden en boodschappen creëren die we dragen, niets minder dan ons best. En “ons best” is om te “verdwijnen”. Voor ons is de waarheid in geluid de toekomst van audio.
De toekomst van audio vormgeven en onze klanten buitengewone geluidservaringen bieden – dat is waar Sennheiser al meer dan 75 jaar voor staat. Terwijl professionele audio-oplossingen zoals microfoons, oplossingen voor vergaderingen, streamingtechnologieën en monitoringsystemen onderdeel zijn van de activiteiten van Sennheiser electronic GmbH & Co. KG, werd de tak met consumentenapparatuur zoals hoofdtelefoons, soundbars en spraakversterkende hearables in 2022 onderdeel van de Sonova Holding AG-groep, die hiervoor de licentie op het handelsmerk Sennheiser heeft verkregen.
Voor meer informatie over de MOMENTUM 4 Wireless, ga naar:
www.sennheiser-hearing.com/en-DE/p/momentum-4-wireless/
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.