Industry Wire

Geplaatst door Serviceplan Amsterdam

ServiceNow stelt Marielle Lindgren aan als Group Vice President EMEA North

Amsterdam—ServiceNow (NYSE: NOW), het AI-platform voor bedrijfstransformatie, heeft met de aanstelling van Marielle Lindgren als Group Vice President, EMEA North een volgende stap gezet in het groeiplan van de EMEA-regio.

Lindgren zal de verdere expansie van ServiceNow in de Benelux en Nordics vormgeven, inzetten op talentontwikkeling en de reis van ServiceNow voortzetten om het meest toonaangevende softwarebedrijf van de 21e eeuw te worden. Ze wordt verantwoordelijk voor verdere uitbreiding in beide regio’s en ziet toe op een excellente dienstverlening aan klanten.

Lindgren kan voortbouwen op de groeiende aanwezigheid van ServiceNow in Noord-Europa, waar samengewerkt wordt met toonaangevende enterprise-organisaties zoals Oslo University Hospital, Scania CV AB en Topdanmark. Ook werkt ServiceNow met een groot aantal partners, zoals Devoteam en The Cloud People, om de AI-transformatie van organisaties in de regio te ondersteunen. Lindgren heeft meer dan 20 jaar ervaring in de technologiesector bij bedrijven zoals Amazon Web Services (AWS), Google Cloud en Ericsson. Meest recent was ze MD Europe North bij AWS, waar zij leidinggaf aan het bedrijf in de regio en met klanten, partners en medewerkers samenwerkte in elf landen, waaronder de Nordics, Baltics en de Benelux.

Voor ze bij AWS werkte, was Marielle Managing Director voor de EMEA Telco Industry business practice bij Google Cloud. In die functie werkte ze samen met klanten aan het benutten van de mogelijkheden van 5G, Cloud en Mobile Edge Compute. Daarvoor heeft Marielle verschillende leidinggevende functies bekleed bij Ericsson, onder andere als CEO voor Ericsson UK & Ireland.

“Organisaties in de EMEA-regio willen graag het potentieel van AI benutten, maar hebben ondersteuning nodig bij het identificeren van de use cases die daadwerkelijk bedrijfswaarde bieden. De uitgebreide ervaring en expertise van Marielle geven sturing aan onze Noord-Europese activiteiten om onze klanten te ondersteunen tijdens deze reis en stimuleren onze toekomstige groei,” aldus Cathy Mauzaize, President EMEA bij ServiceNow. “Ik weet dat haar passie om bedrijven te helpen transformeren om hun volledige potentieel te bereiken perfect aansluit bij de behoeften in deze spannende periode van AI-innovatie.”

“AI en Agentic AI geven opnieuw vorm aan hoe de wereld werkt, en ik ben enthousiast over de mogelijkheden van AI-gedreven, zakelijke transformatie,” voegt Lindgren toe. “ServiceNow loopt voorop in deze transformatie en ik kijk ernaar uit om het voor enterprises en klanten in de publieke sector mogelijk te maken om deze verandering om te zetten in exponentiële groei en een hogere productiviteit. Met AI als uitgangspunt, geeft ServiceNow organisaties de kracht om slimmer te werken, sneller te leveren en hun meest ambitieuze doelstellingen te halen. Ik ben blij dat ik het EMEA North-team op deze reis mag begeleiden en zo kan bijdragen aan de volgende groeifase.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht