Shimano zet in op merkbeleving voor e-commerce en kiest Adobe Experience Manager

Adobe Marketing Cloud ondersteunt Shimano bij het centraal stellen van de gebruikerservaring en het effectief inzetten van personalisatie en content targeting
Adobe (Nasdaq:ADBE) heeft bekend gemaakt dat Shimano Europe, internationale leverancier van geavanceerde fietsonderdelen, roeiapparatuur en hengelsportproducten, Adobe Experience Manager gaat inzetten om de klantbeleving op haar B2B e-commerce platform te optimaliseren. Door Adobe Experience Manager in te zetten wordt het eenvoudiger om de content te beheren van meerdere sites, in diverse talen en voor de verschillende merken van Shimano. Het B2B-platform is erop gericht om retailers te inspireren, informeren en ondersteunen. Het bieden van de juiste klantbeleving is hierbij cruciaal.
Adobe Experience Manager stelt Shimano in staat om snel wijzigingen aan te brengen en nieuwe sites te ontwikkelen waardoor de time-to-market aanzienlijk wordt gereduceerd. Het nieuwe Web Content Management-systeem is niet alleen zeer gebruiksvriendelijk, maar biedt ook aan de achterkant de technische mogelijkheden die van belang zijn om de effectiviteit van het platform verder te verbeteren. De front-end en achterliggende business logica, zoals Product Informatie Management en e-commerce tools, zijn gescheiden waardoor componenten eenvoudig hergebruikt kunnen worden. Daarnaast zorgt Adobe Experience Manager ervoor dat content geoptimaliseerd kan worden voor ieder device.
“Wij zijn zeer blij met de keuze van Shimano voor Adobe Experience Manager”, zegt Werner te Riet, Country Manager van Adobe Nederland. “De producten van Shimano maken deel uit van de lifestyle van klanten wereldwijd en hierdoor voelen zij een sterke verbondenheid met het merk. Adobe Experience Manager stelt Shimano in staat om ook online de klantbeleving echt centraal te stellen.”
“Adobe Experience Manager biedt ons de flexibiliteit en functionaliteit om onze retailers op een aantrekkelijke en gebruiksvriendelijke manier van content te voorzien”, stelt Heidi van Essen, manager European Business Support bij Shimano. “Wij willen de online beleving van ons B2B-platform verbeteren en nog beter inspelen op de customer journey. Adobe Experience Manager wordt bovendien ingezet om de interactie met consumenten te verbeteren op diverse consumenten websites. Een korte time-to-market wordt steeds belangrijker en met de vernieuwing die we nu aanbrengen in ons platform zijn we in staat om dit te realiseren.”
Over Shimano
Shimano is wereldwijd leverancier van geavanceerde fietsonderdelen, roeiapparatuur en hengelsportproducten. Het hoofdkantoor van Shimano is gevestigd in Osaka, Japan. Shimano heeft als missie het ‘stimuleren van gezondheid en geluk door te genieten van de natuur en de wereld om ons heen.’ Shimano Europe BV (SEG) is gevestigd in Nunspeet en verzorgt de coördinatie voor de Europese dochterondernemingen en ondersteunt hen op het gebied van logistiek, ICT, financiën, HR en communicatie. Voor meer informatie:www.shimano.com
Over Adobe Marketing Cloud
Adobe biedt een dienst die alle behoeften van digitale marketeers samenbrengt in één platform, de Adobe Marketing Cloud. Het bevat een complete set analytics, social, advertising, targeting en web experience management en cross-channel campagnemanagement oplossingen. Samengebracht in een social-enabled en realtime interface, komen marketeers alles te weten over hun campagnes en kunnen zij met behulp van analyse sneller en slimmer inzicht krijgen in data om vervolgens tot actie over te gaan. Kijk voor meer informatie op www.adobe.com/marketingcloud.
Over Adobe
Adobe verandert de wereld door digitale ervaringen. Voor meer informatie bezoek:http://www.adobe.nl.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.