Geplaatst door Shippeo

Shippeo ontvangt $32M van Battery Ventures

Amsterdam/Parijs, 14 januari 2021 – Shippeo, de Europese marktleider in real-time transport visibility oplossingen (RTTV), kondigt vandaag een nieuwe kapitaalinjectie aan van $32 miljoen. Deze investeringsronde werd geleid door tech investeerder Battery Ventures, in samenwerking met bestaande investeerders NGP CapitalETF Partners en Bpifrance Digital Venture. Shippeo zal de funding gebruiken voor zijn continue productinnovatie en voor het verder verstevigen van zijn marktleiderspositie in Europa.

Covid-19 heeft de noodzaak van visibility in de supply chain extra duidelijk gemaakt; grote verladers hebben meer dan ooit behoefte aan datagestuurde transparantie. Tijdens de lockdowns en onvoorspelbare grenssluitingen konden bedrijven met geavanceerde visibility oplossingen transportvertragingen en daarmee gepaard gaande operationele inefficiënties tijdig herkennen en de impact beperken.

Ondanks de economische impact van Covid-19 heeft Shippeo zijn omzet op jaarbasis meer dan verdubbeld, terwijl het zijn klantenbestand in 2020 met succes uitbreidde met zowel grote industriële bedrijven als toonaangevende logistieke dienstverleners als Kuehne+Nagel, Total, Hager en Krone.

In oktober 2020 nam Shippeo het Franse bedrijf oPhone over, waardoor grote retail- en productieklanten konden worden verwelkomd bij de bestaande klantengroep in deze sectoren. Het personeelsbestand verdubbelde in het afgelopen jaar tot 160 medewerkers, waarvan 45% in R&D.

De kern van Shippeo’s SaaS platform is een architectuur die het mogelijk maakt om diepgaande integraties met honderden transportbeheersystemen, TMS, ERP en ELD-technologie, alsmede andere databronnen om real-time locatiedata te bieden, leveringen te traceren en om via een eigen algoritme de verwachte aankomsttijd (ETA) van een zending te voorspellen. In samenwerking met Shippeo kunnen bedrijven elk pijnpunt en inefficiëntie end-to-end binnen hun wereldwijde logistieke operaties identificeren en actie ondernemen om hun processen te optimaliseren. Dit resulteert in lagere transportkosten, hogere klanttevredenheid en een duurzamere bedrijfsvoering.

Cruciaal is dat Shippeo klanten in staat stelt om hun supply chain efficiëntie naadloos te managen, waardoor bedrijven de mogelijkheid krijgen om hun klantloyaliteit te vergroten, hun ecologische voetafdruk te beheersen en hun marges te verbeteren.

Shippeo heeft sinds de oprichting in 2014 in totaal $71M opgehaald.

Pierre Khoury – CEO, en Lucien Besse – COO van Shippeo: “We zijn verheugd Battery aan boord te hebben en vereerd met hun vertrouwen. Battery is opgericht in 1983 en heeft een lang trackrecord op het gebied van investeringen in prominente SaaS bedrijven in zowel de VS als Europa, waarbij ze met de managementteams samenwerken aan slimme groei. Met Battery’s scope en tech ervaring willen wij onze leidende positie in Europa versterken en de voorsprong op onze concurrenten vergroten.”

Paul Morrissey, partner bij Battery: “Wij kijken uit naar de samenwerking met Shippeo. We volgen het bedrijf al een aantal jaar en zijn onder de indruk van hun visie en team. Shippeo heeft een toonaangevende oplossing voor realtime visibility op de markt gezet en dat is op dit moment één van de snelst groeiende onderdelen van de supply chain softwaremarkt. Wij denken dat de toepassing van visibility software in de nasleep van Covid-19 alleen nog maar verder toe zal nemen. We zijn enthousiast over de prestaties van Shippeo’s management tot nu toe en helpen het team graag dit succes te continueren.”

Over Shippeo

Shippeo, de Europese marktleider in supply chain visibility, helpt internationale bedrijven om real-time logistieke data in te zetten voor uitzonderlijke klantenservice en operational excellence. Het wereldwijde platform biedt verladers, vervoerders en eindklanten continue monitoring en maximale nauwkeurigheid van verwachte aankomsttijden (ETA’s) voor elke levering, waardoor ze snel problemen kunnen identificeren en tijdig kunnen anticiperen. Shippeo werd opgericht in 2014 en volgt meer dan 10 miljoen ladingen per jaar in 70 landen voor toonaangevende klanten zoals Carrefour, Eckes-Granini, Faurecia, Saint-Gobain en Schneider Electric.

Voor meer informatie: www.shippeo.com

Over Battery

Battery werkt samen met uitzonderlijke oprichters en managementteams om vooruitstrevende bedrijven te ontwikkelen in markten als software en services, bedrijfsinfrastructuur, online marktplaatsen, IT in de gezondheidszorg en industriële technologie. Sinds de oprichting in 1983 ondersteunt Battery bedrijven in alle stadia, variërend van seed en early tot groei en buyout, en bestrijkt het bedrijf technologiemarkten vanuit zes strategische locaties: Boston, Menlo Park, San Francisco, Herzliya (Israël), Londen en New York.

Volg Battery op Twitter via @BatteryVentures, bezoek www.battery.com en bekijk Battery’s portfolio bedrijven hier.