Industry Wire

Geplaatst door Shippeo

Shippeo en Simacan maken leveringsketen van begin tot einde realtime inzichtelijk

Parijs, 8 november 2021 – Shippeo, een wereldwijde marktleider en Europese specialist in realtime transport visibility-oplossingen (RTTV), en Simacan, de Nederlandse marktleider in slimme last mile-distributieoplossingen, kondigen een strategische samenwerking aan om de leveringsketen te integreren.

Door hun innovatieve cloud-software te combineren, bieden de bedrijven een oplossing voor de gehele transportketen zonder in te leveren op dataveiligheid of -volledigheid. Het inzicht in de prestaties van gehele keten gaat afnemers helpen om de totale kostprijs terug te brengen door buffers in planning en voorraad te verkleinen dankzij de toegenomen zichtbaarheid en voorspelbaarheid, van de fabriek tot de eindklant.

Alle soorten transport
Met meer dan 100 klanten waaronder internationale bedrijven als Coca-Cola HBC, Faurecia en Carrefour, biedt Shippeo van alle marktpartijen de beste voorspelling van de geschatte aankomsttijd voor langeafstands- en multimodale transporten. Shippeo biedt een uniforme oplossing voor multimodale tracking die kan worden gebruikt voor alle soorten transport waaronder trein- en scheepstransport en wegtransport, waaronder, FTL-, LTL- en groupage-zendingen.

Simacan heeft zich sinds het begin in 2013 gewijd aan het optimaliseren van leveringen binnen de fijnmazige distributie. Het bedrijf is erin geslaagd om waarde te creëren voor de grootste Nederlandse supermarktketens zoals Albert Heijn, Jumbo en marktleiders in koeriersdiensten, express-bezorging en pakketbezorging. De Nederlandse marktleider in slimme last mile-distributieoplossingen heeft samen met wereldspelers als Intel, Ericsson, Siemens en TomTom een coördinerende rol vervuld in sectorbrede innovatieprojecten.

Integrale benadering
De twee bedrijven geloven sterk in het concept van samenwerkende systemen, waarbij bedrijven data-allianties aangaan om de efficiëntie van de supply chain en de duurzaamheid te vergroten. Inkomende en uitgaande stromen in de keten worden van oudsher als losstaande onderdelen behandeld. Digitalisering maakt het vandaag de dag mogelijk om deze stromen aan elkaar te koppelen en ze beter te organiseren vanuit een meer integrale benadering.

“We zien er naar uit om samen te werken met Simacan. Het is het begin van een nieuw tijdperk voor de realtime-transportsector”, aldus Dennis van Bodegom, directeur Noord-Europa bij Shippeo. “We zijn altijd op zoek naar manieren om onze klanten van een meer geïntegreerde, samenwerkingsgerichte leveringsketen te voorzien en de oplossing van Simacan stelt ons in staat om dat te gaan doen met een zeer geavanceerde aanvulling voor last mile-distributie.”

Dataverbintenissen
“Met een netwerk van meer dan 140.000 vrachtvervoerders en meer dan 850 transportmanagementsystemen, telematica- en elektronische registratiesystemen draagt Shippeo zijn expertise in langeafstandstransport en internationale logistieke stromen bij, terwijl Simacan de kracht van zijn slimme transportoplossing gebruikt om leveringen in de fijnmazige stadslogistiek met minimale verspilling mogelijk te maken”, vervolgt Van Bodegom. “We zijn sterk van mening dat de samenwerkende dataverbintenissen de sleutel zijn tot het overbruggen van het gat tussen de eerste en de laatste transportmijl.”

Simacan-CEO Rob Schuurbiers: “Zowel de diensten van Shippeo als die van Simacan kunnen extra waarde opleveren voor gezamenlijke klanten die hun internationale multimodale transport en hun langeafstandstransport willen managen, gecombineerd met regionale fijnmazige distributienetwerken. Samen zijn Shippeo en Simacan een sterke pan-Europese speler in de markt van RTTV en transportoplossingen.”

Simacan en Shippeo nemen gezamenlijk deel aan de vakbeurs ICT & Logistiek op 10 en 11 november in de Jaarbeurshal in Utrecht.

Over Simacan
Sinds 2013 heeft Simacan het succes versterkt van bedrijven die actief zijn in last mile-logistiek en wegtransport van zogeheten fast-moving consumer goods, een sector waarin de voorspelbaarheid en punctualiteit van leveringen essentieel zijn. Het Simacan-platform is een open en leveranciersneutraal cloud-platform voor digitale samenwerking in transport en logistiek dat geoptimaliseerd is voor netwerkdistributie in stedelijke gebieden waarbij elke seconde telt. Simacan stelt retailers en e-commerce-ondernemingen in staat om hun klanten vijfsterrenervaring te geven met realtime uitvoeringsoplossingen en interactie met zowel bezorgers als klanten in het leveringsproces. Het team van Simacan heeft met succes waarde gecreëerd voor de grootste Nederlandse supermarktketens, vrachtvervoerders die winkelvoorraden aanvullen en marktleiders in koeriersdiensten, express-bezorging en pakketbezorging. Het Simacan-platform verwerkt alleen dit jaar al zo’n 30 miljoen leveringen in zeven Europese landen.

Over Shippeo
Shippeo, een marktleider in supply chain visibility, helpt organisaties om onderscheidende klantenservice en operationale efficiëntie te realiseren met behulp van realtime logistieke data. Het Multimodale Visibility Platform verbindt FTL, LTL, pakket- en containervervoerders en integreert 850+ TMS, telematica- en ELD-systemen met behulp van geavanceerde en gespecialiseerde API’s. Het Shippeo-platform biedt directe toegang tot real-time leveringsdata, automatiseert klantprocessen en biedt ongeëvenaarde ETA-nauwkeurigheid dankzij een toonaangevend algoritme dat inhouse is ontwikkeld. Shippeo is opgericht in 2014 en volgt ruim 25 miljoen ladingen per jaar in 74 landen voor meer dan 100 klanten, waaronder internationale merken als Coca-Cola HBC, Carrefour, Eckes-Granini, Faurecia, Saint-Gobain, Schneider Electric en Total.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht