Geplaatst door ShirtsofHolland

ShirtsofCotton introduceert Crowdlistening

De gouden greep van ShirtsofCotton: het perfecte T-shirt, speciaal voor onder een overhemd – dankzij crowdlistening. Men neme 10 mannen met ontblote borst, een krat pils en ieders beste T-shirt op de keukentafel. Goed luisteren en echt willen begrijpen wat belangrijk is.

Afgelopen zomer beginnen de bedenkers van ShirtsofCotton aan een re-design van het bekende witte T-shirt. “Eigenlijk was het best simpel, zeggen initiatiefnemers Mark en Sean. We hebben een paar kritische vrienden uitgenodigd voor een borrel. Met één verzoek: neem je allerfijnste T-shirt mee. Tot laat in de avond hebben we elkaars T-shirts gepast en gediscussieerd over wat een T-shirt perfect maakt. Tja, en dat is nu onze visie.” Het resultaat is een lijstje ingrediënten voor het perfecte T-shirt.

Wat maakt een T-shirt perfect?
Met deze ingrediënten zijn ze naar de fabriek gegaan en de rest is geschiedenis. “Het blijkt dat er niet één perfect T-shirt is, wél een pasvorm die voor de meeste mannen perfect is. De T-shirts zijn extra lang, licht getailleerd en gemaakt van speciaal geselecteerd katoen. Daarnaast zijn de modellen precies afgepast voor onder een overhemd. En ze gaan heel lang mee.

Crowdlistening is het sleutelwoord – opnieuw leren luisteren
In Amerika passen succesvolle merken dit al langer toe. “Wij noemen het crowdlistening. Goed luisteren en echt willen begrijpen wat klanten belangrijk vinden. Een goed voorbeeld zijn de drie dieptes voor de V-hals T-shirts. Ze sluiten precies aan op een overhemd met één, twee of drie knoopjes los, zodat je het T-shirt eronder niet ziet.” Het crowdlistening is door beiden eerder succesvol toegepast met Mouwlengte7 overhemden voor lange mannen.

Een goed T-shirt moet je ook een beetje voelen rond je lichaam. Dat hebben we nu geleerd
De eerste collectie witte T-shirts bestaande uit de perfecte ronde hals en 3 V-hals T-shirts ligt nu in de winkel. “De komende tijd gaan we dit uitbreiden met bijvoorbeeld grijs, zwart en blauw. Maar eigenlijk bepalen onze klanten wat de volgende stap is. De basis is gelegd. Mannen voelen zich lekker in onze T-shirts, sterker en zekerder. En een goed T-shirt moet je ook een beetje voelen rond je lichaam. Dat hebben we nu geleerd.”

Over ShirtsofCotton
ShirtsofCotton is onderdeel van ShirtsofHolland. Naast ShirtsofHolland.com (stijlvolle Oranje overhemden) en Mouwlengte7.com (overhemden voor mannen langer dan 1.85m) is begin dit jaar de webshop Shirtsofcotton.com live gegaan.