Geplaatst door Sitrecore

Sitecore presenteert SaaS-strategie en kondigt op Symposium 2019 updates aan voor Experience Platform en Content Hub

Sitecore Symposium 2019, Orlando, Florida – Sitecore, wereldwijd leider in digital experience management software, presenteerde tijdens Sitecore Symposium 2019 haar SaaS-visie en -tijdlijn en diverse productverbeteringen om het SaaS-traject te ondersteunen. Het nieuwe SaaS-aanbod geeft nieuwe invulling aan de complete ervaring van het leveren van, bouwen met en gebruiken van Sitecore-software. Het biedt een modern, intuïtief en uitbreidbaar platform aan, dat ook op de langere termijn makkelijk in gebruik en onderhoud is. De vandaag aangekondigde updates van het bestaande aanbod, waaronder Sitecore Experience PlatformTM 9.3 en Sitecore Content HubTM 3.3, vormden de basis voor het SaaS-traject van de organisatie. Sitecore richt zich namelijk op meer gebruiksvriendelijkheid en nieuwe integraties in oplossingen van derden.
Sitecore’s SaaS-aanbod maakt het makkelijker om digitale ervaringen op te bouwen – het gaat ook sneller – terwijl Sitecore’s partners en klanten nog steeds alle ruimte hebben om gedifferentieerde ervaringen te creëren. Zodra een gebruiker op het Sitecore SaaS-platform zit, heeft hij/zij op elk moment de meest actuele productversie, met alle gemak van automatische upgrades. Sitecore gaat door met het automatiseren van diensten als personalisering (bijv. de Auto Personalization release van vandaag), zodat het steeds makkelijker wordt om moeilijke taken uit te voeren. Sitecore Content Hub is al SaaS en krijgt op termijn ook volledige integratie met het platform.
“In dit digitale tijdperk is het essentieel om merken in staat te stellen klantervaringen zo snel en efficiënt mogelijk te leveren,” zegt Mark Frost, chief executive officer van Sitecore. “We zetten de nieuwe standaard met een modern SaaS-platform waarmee merken veel sneller time-to-value kunnen realiseren, en waar zij – via een gebruiksvriendelijk, configureerbaar en uitbreidbaar platform – eenvoudig de digitale transformaties kunnen aansturen om relevant te blijven.
De initiële versie van Sitecore’s SaaS-oplossing zal zomer 2020 beschikbaar zijn, en stelt gebruikers in staat om de time-to-market te versnellen en de ontwerp-, bouw- en implementatiekosten van hun sites te verlagen, terwijl ze tegelijkertijd de flexibiliteit krijgen om op elk moment soepel te reageren op de veranderende dynamiek in de markt. Sitecore’s SaaS-oplossing biedt ontwikkelaars ook de uitbreidbaarheid die zij nodig hebben om te integreren met het ecosysteem eromheen en te voldoen aan de grote variëteit van de hedendaagse marktvraag.
Sitecore Experience Platform 9.3
Sitecore Experience Platform (XP) 9.3 richt zich op nieuwe innovaties voor gebruiksvriendelijkheid, snellere time-to-market van een merk en verbetering van prestaties. De nieuwe bewerkingsomgeving in Sitecore XP 9.3 (“Horizon”) biedt merken een eenvoudig te gebruiken, intuïtieve en contextuele interface met alle ingrediënten voor eenvoudige navigatie. De nieuwe editor-gebruikersinterface legt een basis voor de toekomst en biedt ook realtime contextuele inzichten bij het creëren en publiceren van content, waardoor marketeers voortaan conversies doelgerichter kunnen aansturen.
Naast de nieuwe bewerkingsomgeving bevat Sitecore XP 9.3 verbeterde rapportage. Aan de hand daarvan kunnen marketeers weloverwogen beslissingen nemen, met meer gedetailleerd inzicht in de wijze waarop personalisering prestaties in de hand werkt. Andere Sitecore XP 9.3 innovaties zijn onder meer verbeteringen aan out-of-the-box formulieren, verbeterde e-mail en automatisering, en prestatieverbeteringen — waarbij alles draait om een steeds snellere time-to-value voor merken.
Sitecore Content Hub 3.3
Verder kondigde Sitecore ook Sitecore Content Hub 3.3 aan, die Digitaal Asset Management (DAM), Content Marketing Platform (CMP) en Marketing Resource Management (MRM) integreert in één enkel, SaaS-gebaseerd platform. Sitecore Content Hub 3.3 bevat nieuwe integraties met oplossingen van toonaangevende derde partijen, inclusief een nieuwe marketing- en campagne-automatiseringsconnector. Daarmee wordt het voor klanten makkelijker om tijdens het hele klantentraject geweldige ervaringen te creëren.
Daarnaast biedt Sitecore Content Hub verbeterde rapportagetools. Marketeers kunnen nu eenvoudig analyseren waar content wordt gebruikt over de kanalen in Sitecore XP. Daardoor kunnen gebruikers beter gefundeerde beslissingen nemen over toekomstige campagnes.
Meer weten? Ga naar Sitecore.com.
Over Sitecore
Sitecore levert een digital experience platform waarmee ’s werelds slimste merken langdurige relaties met hun klanten op kunnen bouwen. Marktleider Sitecore kreeg al tal van awards en brengt als enige organisatie content, commerce en data samen in één verbonden platform, dat elke dag ruim 500.000 digitale ervaringen levert. Toonaangevende bedrijven als American Express, ASOS, Carnival Cruise Lines, Kimberly-Clark, L’Oréal en Volvo Cars vertrouwen op Sitecore, zodat zij hun klanten een boeiender en persoonlijker ervaring kunnen bieden. Ontdek meer op Sitecore.com.