Geplaatst door Sitecore Nederland

Sitecore wint 2011 Red Herring 100 Europe Award

Zeist en Kopenhagen, Denemarken – 31 mei 2011 – Sitecore, het bedrijf dat web content management transformeerde, heeft vandaag bekendgemaakt dat het een plek heeft veroverd in de Europese Top 100 van Red Herring, een prestigieuze lijst met de meest innovatieve technologiebedrijven van Europa.

De Europese Top 100 van Red Herring is uitgegroeid tot een standaard voor het herkennen van veelbelovende nieuwe bedrijven en ondernemers. De bedrijven worden beoordeeld op basis van zowel kwantitatieve als kwalitatieve criteria, waaronder financiële resultaten, technologische innovatie, kwaliteit van het management, uitvoering van de strategie en integratie in hun respectievelijke sectoren. Sitecore verkeert in goed gezelschap van eerdere winnaars als Facebook, Twitter, Google, Yahoo!, Skype, Salesforce.com, YouTube en eBay.

“Het was nog niet zo eenvoudig om de bedrijven met het meeste potentieel te kiezen”, zegt Alex Vieux, uitgever en CEO van Red Herring. “Na uitvoerig beraad hebben we uit onze lijst van honderden Europese kandidaten de honderd winnaars gekozen. Volgens ons belichaamt Sitecore de visie, drive en innovatie waarover een succesvolle onderneming moet beschikken. Sitecore mag trots zijn op zijn prestatie, want de concurrentie was heel zwaar.”

Sitecore mag een aantal van ’s werelds sterkste bedrijven tot de klanten van zijn geavanceerde producten en diensten rekenen. Onlangs hebben Colliers International, Dow Chemical, Gazelle, GlaxoSmithKline Biologicals NV, Nestlé Australia en Visa Europe grote contracten aan Sitecore toegekend na uitgebreid onderzoek naar de concurrentie.

De omzet en winst stijgen nog even snel als in eerdere jaren. Sitecore laat consistente groeipercentages zien van meer dan vijftig procent. De groei is organisch en gebaseerd op de ambitieuze strategische visie en strak geleide operationele besturing van het bedrijf.

Over Sitecore
Sitecore bepaalt de nieuwe norm voor de online interactie tussen bedrijven en hun klanten. Onze webervaringen voelen klantbehoeften aan en worden hierop afgestemd, met verhoogde omzet, Customer Lifetime Value en klanttevredenheid tot gevolg. Het Web Content Management (WCM)-systeem van Sitecore combineert als eerste marketingautomatisering, intranet portal, e-commerce, weboptimalisatie, sociale media en campagnemanagement tot één geïntegreerd, open platform. Met de software van Sitecore zijn bedrijven eenvoudig in staat nieuwe online klanten te herkennen, bedienen, betrekken en converteren.

Het uitgebreide pakket aan mogelijkheden van Sitecore biedt marketingprofessionals, zakelijke belanghebbenden en IT-teams de kans om in no time een succesvolle website en online bedrijfsstrategie implementeren, volgen en beheren. Dankzij de krachtige architectuur, geïntegreerde marketingautomatisering en intuïtieve managementopties zijn de meest uiteenlopende succesvolle websites binnen handbereik.

Nederlandse Sitecore klanten zijn onder andere FrieslandCampina, Heineken, Vodafone, Nutricia, KPN, DELA, Provincie Noord Brabant, Staatsbosbeheer, Mediq, KNGU, PLUS, Electrabel, Koninklijke Gazelle N.V., Hogeschool Windesheim, Bibliotheek Midden Brabant, Eneco, IAK verzekeringen en VVV Nederland.

Meld u aan voor de Sitecore Community en lees alles over de successen van Sitecore en zijn klanten, partners en ontwikkelaars.