Industry Wire

Geplaatst door Snakeware

Snakeware: IJzersterk half jaar door vele innovaties

SNEEK, 7 juli 2014 – Bureau voor digitale media Snakeware heeft een ijzersterk half jaar achter de rug. De vraag naar de strategische inzet van de specialisten uit Sneek, die op 27 maart jl. de ruim 100 jarige Gashouder die omgetoverd is tot hypermodern kantoor in Sneek openden, blijft onverminderd groot. De vele digitale producten, services en innovaties die Snakeware al sinds 1995 op de markt brengt blijkt over de eerste helft van 2014 goed voor een omzetgroei van een dikke 12%.

Continu investeren in dienstverlening en medewerkers
Onder andere het aangekondigde iBeacon platform www.lightcurb.nl gooit hoge ogen en levert enorm veel ideeën en nieuwe mogelijkheden rond het inzetten van digital op. Echter ook de responsive concepten (het naadloos laten werken en tonen van bijvoorbeeld een website of webshop op je smartphone, tablet of desktop), bijvoorbeeld www.koga.nl, nemen een vlucht. Ook Snakeware Strategy & Marketing zag de orderportefeuille stevig groeien. Zo realiseert Snakeware steeds vaker producties waarbij de rol van regisseur en het op de juiste wijze invullen en vormgeven van digital identity perfect op zijn plaats vallen.

Om dit te bereiken wordt continu geïnvesteerd in dienstverlening en medewerkers om een opdrachtgever van begin tot eind van een perfecte productie en uitstekende service te voorzien. “Wij hebben voor het overgrote deel heel tevreden opdrachtgevers en ja, daar zitten ook enkele uitdagende opdrachtgevers bij. Juist ook met die opdrachtgevers zijn wij heel blij. Je moet namelijk altijd scherp blijven en wij weten en vertellen elke dag dat het morgen weer beter kan en moet dan vandaag”, zegt Ate van der Meer, Marketing & Sales Director van Snakeware. De NetPromotorScore (NPS) van Snakeware bedraagt maar liefst 38 op een schaal van maximaal 50. NPS benchmarks leren dat een score hoger dan 30 door maar weinig bedrijven in Nederland gerealiseerd wordt. “Onze opdrachtgevers zien ons als een betrouwbaar bureau, dat creatief en innovatief is. Ook vindt men dat wij goed bereikbaar zijn en contact met onze medewerkers wordt als plezierig en constructief beschouwd”, zegt Ate van der Meer.

Snakeware richt zich van oudsher op het bedenken, begeleiden en bewaken van digitale projecten met een focus op integratie en optimalisatie, waarbij de klant zelf ‘in control’ blijft van bijvoorbeeld zijn website of webshop. Projecten worden gebaseerd op de succesvolle software die Snakeware al ruim 14 jaar in de markt zet onder de merknaam Snakeware CMS. Dit omvat een online software platform voor het op eenvoudige wijze beheren van digitale projecten. Hierbij kan gedacht worden aan websites, webshops, intranetsites, applicaties, camapgne integratie met social media, maar ook print en narrowcasting. Vorig jaar boekte Snakeware hiermee een omzet van ruim 1,5 miljoen euro.

De verwachtingen rond www.lightcurb.nl, het ibeacon to web platform oftewel de innovatie met sensoren die een notificatie aan smartphone gebruikers geven als ze in de buurt komen, zijn hooggespannen. In de aanloop naar de lancering op vrijdag 18 juli a.s. is er door menig partij bijzonder positief op deze innovatie gereageerd. In slechts enkele weken tijd hebben inmiddels partijen als Makelaardij Hoekstra, Rabobank Sneek Zuidwest-Friesland, Jan Eringa kleding, Weduwe Joustra, Silersshop Grou, Dutchen bijzondere vakantieverblijven en Sneekweek aangegeven gebruik te gaan maken van het platform en de vele mooie mogelijkheden die relevante notificaties een gebruiker op locatie kunnen bieden.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht