Industry Wire

Geplaatst door Snakeware

Snakeware werkt al 15 jaar aan Sneekweek online

Ate van der Meer van Snakeware ziet naast deze continue groei van de herkomst van het bezoek van Social Media dat steeds meer bezoekers naar de Sneekweek site komen met een smartphone of een tablet: “Daar waar in 2012 70% van de bezoekers met een desktop op de site kwamen, is dat in 2013 gedaald naar net boven de 50%. Het gebruik van de smartphone is gestegen van een kleine 20% naar ruim 26% en het gebruik van een tablet verdubbelde van 10% naar bijna 20%. Inmiddels zijn de KWS en Snakeware bezig om ook de informatie voorziening via smartphone en tablet nog verder te optimaliseren, zodat de bezoekers van Sneekweek.nl op hun wenken worden bediend”.

Ook tijdens de Sneekweek zal Snakeware de informatievoorziening door de Koninklijke Watersportvereniging Sneek via alle mogelijke middelen ondersteunen. De twitteraccounts @sneekweek en @sneekweekzeilen tellen samen al meer dan 2.500 volgers en worden ingezet voor algemene informatie en mededelingen van het wedstrijdcomité. Uiteraard zijn deze ook weer gekoppeld aan de site, zodat er niet gezocht hoeft te worden om alle relevante informatie. Ate van der Meer geeft een toelichting: “Zeilers zoeken gerichte informatie. In het begin gaat het met name om informatie over het inschrijven en hoe het staat met de deelname van de eigen klasse. Naarmate de Sneekweek dichterbij komt, wil de zeiler ook meer informatie over de wind en de mededelingen van het wedstrijd comité. Deze informatie wordt zowel via de site als via Twitter en Facebook verspreidt. Rondom de evenementen die de KWS organiseert vindt ook een uitgebreide informatie voorziening plaats. Door dit deels via de site en deels via Social Media te doen, is de service aan de deelnemers van de Sneekweek weer optimaal te noemen.” En voor de beheerders van de informatievoorziening vanuit de KWS heeft Snakeware deze kanalen zodanig gekoppeld dat er geen extra handelingen nodig zijn en dat het gemak voor zowel beheerder als gebruiker voorop staat.

Sneekweek.nl
Ate van der Meer sluit dan ook af met de wens dat Snakeware als sponsor een bijdrage kan leveren aan de verdere innovatie rondom de Sneekweek; “Zeilers komen graag zeilen bij wedstrijden van de KWS omdat de organisatie zo goed is. Wij spelen daar graag vanuit de technische mogelijkheden op in om de beschikbare informatie via de door de bezoeker gewenste kanalen te delen, zoals via de website, Social Media. Ook wordt gewerkt aan de mobiele informatie voorziening voor de zeilers, familie, vrienden en kennissen en de voorziening aan de bezoekers live tijdens het evenement via grote schermen, ook wel narrowcasting genoemd.”

www.sneekweek.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht