Geplaatst door Snapchat

Snapchat en Join Us werken samen om eenzaamheid onder jongeren aan te pakken

Snapchat start een samenwerking met de Nederlandse stichting Join Us om eenzaamheid onder jongeren te verminderen. De Here for You-tool in Snapchat biedt proactieve ondersteuning wanneer je in het zoekveld naar onderwerpen met betrekking tot mentale gezondheid zoekt. Snapchat werkt hiervoor samen met lokale deskundigen, waaronder vanaf vandaag met Join Us. Er is een speciale video ontwikkeld om jongeren te laten weten dat zij niet alleen zijn en dat Join Us er is om te helpen. Via een speciale filter en met stickers kunnen jongeren ook zelf deze boodschap delen en laten zien dat je samen sterker staat.

“Het is onze missie om eenzaamheid bij jongeren aan te pakken en hun mentale gezondheid te versterken. Dit doen we door jongeren samen te brengen en ze te helpen hun sociale vaardigheden en mindset te ontwikkelen. Bij Join Us kunnen jongeren zichzelf zijn, plezier maken en van elkaar leren”, zegt Jolanda van Gerwe, directeur-bestuurder bij Join Us. “Door de samenwerking met Snapchat kunnen we nog meer jongeren bereiken en eenzaamheid onder deze groep verminderen.”

“Snapchat is ontworpen om met vrienden en familie te communiceren zonder de druk om populair of perfect te willen en hoeven zijn. Het draait niet om het krijgen van de meeste likes of reacties en berichten verdwijnen – zoals in de echte wereld. Je kunt op Snapchat helemaal jezelf zijn en je uiten naar de mensen om wie je geeft. Dit heeft een positieve invloed op je geestelijke gezondheid.”, zegt Cees van Koppen, Head of Public Policy bij Snap. “Omdat Snapchat ook populair is onder jongeren, slaan we de handen ineen met Join Us. In een tijd waarin steeds meer jongeren zich eenzaam voelen, is het belangrijk om te weten dat je niet alleen bent.”

Over Join Us
Join Us is een organisatie die eenzaamheid onder jongeren tussen de 12 en 30 jaar aanpakt. Ze bieden in real life en online bijeenkomsten waarbij jongeren met elkaar in contact komen en leren hoe ze nieuwe vriendschappen aangaan. Ook heeft Join Us een community die jongeren verbindt.

Over Snapchat
Snap is een technologiebedrijf. Wij geloven dat de camera de grootste kans biedt om de manier waarop mensen leven en communiceren te verbeteren. Snap draagt bij aan menselijke vooruitgang door mensen in staat te stellen zichzelf uit te drukken, in het moment te leven, over de wereld te leren en samen plezier te hebben. De drie kernproducten van het bedrijf zijn Snapchat, een visuele berichtenapp die je relaties met vrienden, familie en de wereld verbetert; Lens Studio, een augmented reality platform dat AR mogelijk maakt op Snapchat en andere diensten; en de AR-bril, Spectacles. Ga voor meer informatie naar snap.com.