Industry Wire

Snelle groei rechtstreeks boeken

LEIDEN, 3 december 2014 – Begin dit jaar ging Better Places van start. Dit nieuwe online reisplatform brengt reizigers rechtstreeks in contact met een lokale reisexpert die zorgt voor een authentieke reiservaring: lokaal, kleinschalig en duurzaam. Better Places heeft een succesvol eerste jaar achter de rug. Het aanbod is onlangs uitgebreid met de landen Cuba, Ecuador, Egypte, Namibië en China terwijl komende maand Tanzania, Sri Lanka, Myanmar, Colombia, Nepal en Mexico worden toegevoegd.

Uit het World Travel Market Global Trends Report 2014 blijkt dat reizigers zoeken naar authentieke en lokale ervaringen en contact met locals. Bovendien willen ze zo duurzaam mogelijk reizen, zodat de bevolking ook profiteert van het toerisme. Better Places speelt in op deze trends. Deze organisatie beschikt over een netwerk van lokale reisexperts, die samen met de reiziger een reis op maat kunnen samenstellen, afgestemd op zijn persoonlijke wensen. De reisexperts kennen de mooiste plekjes, de leukste accommodatie en regelen bijzondere activiteiten, zoals homestays, fietstochten en kookworkshops. Zo maken reizigers van heel dichtbij kennis met het dagelijkse leven op een bestemming.

Aanbod met 24 bestemmingen

Better Places startte met reizen naar onder andere Indonesië, Mongolië, Thailand, Vietnam en Bhutan. De pilot bleek een succes en de organisatie is nu bezig haar aanbod uit te breiden. Afgelopen maand kwamen er vier bestemmingen bij en voor het einde van het jaar groeit het aanbod met nog zeven verre landen. Dat brengt het totale aantal bestemmingen op 24, verdeeld over vier continenten.

Social travel

Mede-oprichtster Saskia Griep: “Better Places gelooft sterk in social travel: het inschakelen van je netwerk om een bijzondere reiservaring te creëren. Dat netwerk bestaat uit vrienden, kennissen en reisbloggers, maar ook uit de lokale inwoners van je reisbestemming. Want wie kent een bestemming beter dan een inwoner van dat land? Op onze site is volop informatie te vinden, maar het ontwerpen van de reis doen reiziger en lokale expert samen, op persoonlijke wijze. Belangrijk, want we willen dat de reisexperts onze reizigers inspireren met hun passie voor hun land. Via alleen digitaal contact kan die beleving niet overgebracht worden. Uit onderzoek blijkt dat 73% van de mensen persoonlijk contact wil met een organisatie, naast een goed digitaal platform. Op die wens spelen we graag in.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht