Snikpic, de app die 10 keer efficiënter is dan een communicatiebureau

Deze zomer hebben 3 ondernemers en oud-consultants van het adviesbureau McKinsey, Assem, Anouar en Maxime de applicatie Snikpic gelanceerd. Snikpic is een iPhone applicatie die in enkele seconden influencers en merken met elkaar verbindt. Een innovatief idee dat al meer dan 1000 partners wist te overtuigen in alle industrieën om zo, in een tijdspanne van 3 weken, de facto het grootste persagentschap van het land te worden.
Nadat in Augustus een testversie gelanceerd werd zullen de drie oprichters de applicatie officieel lanceren in September. Vandaag de dag tellen ze al meer dan 1000 influencers en 200 Belgische merken en bedrijven in alle sectoren. In 3 weken werden via de app al meer dan 100 campagnes en meer dan 1000 samenwerkingen tussen influencers en bedrijven opgestart, wat overeenkomt met 10 keer de efficiëntie van een klassiek communicatiebureau.
Het principe is eenvoudig, eenmaal een profiel aangemaakt is kunnen de gebruikers opzoek gaan naar mensen met gelijkaardige interesses. Als deze overeenkomen kunnen ze hun samenwerking bespreken in de chat, gelijkaardig aan applicaties zoals Tinder.
Bij de gebruikers zien we veel, kleine, lokale bedrijven maar ook grote namen zoals Pairi Daiza, Deliveroo, Aldi, BetFirst, Pizza Hut en zelfs Brussels Airlines. Hun ervaring is zeer dankbaar en benadrukt het gebruiksgemak van de app en het gemak van verbinding met influencers:
” Het is echte datingsite tussen merken en influencers! In enkele minuten kan ik meer samenwerkingen opzetten dan ik, zonder SnkiPic, zou kunnen met weken werken en zoeken. Daarnaast, kan ik specifiek infuencers selecteren die aansluiten bij ons merk en die de waarden van THB dragen: authentiek en lekker eten ” zegt Catherine Simon, verantwoordelijke communicatie bij Huggy’s Bar
” Ik verwachte niet dat ik zoveel keus zou hebben op een platform dat zo jong is, wat ervoor zorgt dat samenwerkingen gemakkelijk zijn voor mensen zoals ik die anders altijd met dezelfde merken werk ” vertelt Aurélie, blogger uit Bergen
Snikpic beantwoord aan een cruciaal tekort in de markt. Vandaag de dag is het moeilijk, duur en tijdsintensief voor merken en lokale bedrijven om hun campagnes correct en doelgericht op te zetten. Een communicatiebureau kost al snel enkele duizenden euro’s per maand wat ver buiten het budget van het gemiddeld bedrijf ligt, terwijl Snikpic al kan vanaf enkele honderden euro’s. Daarnaast is het voor micro-influencers de oplossing om visibiliteit te krijgen bij een groot aanbod aan bedrijven, veel meer dan elk ander communicatiebureau.
Terwijl traditionele communicatiebureaus hun samenwerkingen manueel opzetten wordt de app ondersteund door artificiële intelligentie. Deze zorgt ervoor dat niet enkele gegevens over het publiek van de influencer perfect opgevolgd worden alsook wordt de authenticiteit van het bereik van de influencer geëvalueerd. Op die manier kunnen de bedrijven elke promotor gemakkelijk selecteren en evalueren. Een straffe stoot voor een applicatie die niet langer dan enkele maanden bestaat.
Een sterke start voor dit jonge bedrijf dat op punt staat om de manier waarop reclame gemaakt wordt fundamentele te veranderen. Dit door een industrie waarvan de principes de afgelopen decennia weinig veranderd zijn frontaal aan te vallen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.