Snowflake lanceert Retail Data Cloud om samenwerking mogelijk te maken, uitzonderlijke klantervaringen te leveren en de retailoperatie te optimaliseren

Amsterdam – 28 maart 2022 – Datacloud-bedrijf Snowflake (NYSE: SNOW) lanceert vandaag de Retail Data Cloud, die het dataplatform van Snowflake met branchespecifieke datasets en oplossingen van Snowflake en haar partners verenigt. De Retail Data Cloud stelt retailers, fabrikanten, distributeurs, leveranciers van verpakte consumentengoederen (CPG) en leveranciers van industriële technologie in staat om hun eigen data te benutten, toegang te krijgen tot nieuwe data en naadloos samen te werken. Snowflake en zijn partnerecosysteem kunnen hierdoor zakelijke wendbaarheid stimuleren, gepersonaliseerde klantervaringen realiseren en de bedrijfsvoering voor retailorganisaties optimaliseren.
Retailorganisaties hebben te maken met een verschuiving in de manier waarop consumenten, retailers en merken met elkaar omgaan. Het wordt steeds moeilijker om de beste data en inzichten te vinden die nodig zijn om met onzekerheden binnen de sector om te gaan. De versnelling van digitalisering en e-commerce, verandering in klantverwachtingen en de transformatie in de supply chain, hebben de druk op bedrijven om zich aan te passen vergroot. De retailindustrie heeft een platform nodig dat datasilo’s kan doorbreken en veilige, beheerde toegang tot data kan bieden om aan de behoeften van deze snel veranderende omgeving te voldoen.
Met de Retail Data Cloud van Snowflake kunnen bedrijven:
- Al hun data integreren onafhankelijk van de bron, snelheid of het formaat, werkend vanuit een single source of truth
- De regelgeving naleven door middel van databeheer met een reeks eenvoudige beveiligingsmogelijkheden, waaronder een functionaliteit voor data-cleanrooms, controleerbaarheidsfuncties zoals double-blind joins, beperkte query’s, gecentraliseerde RBAC en verduistering op rij-/kolomniveau waarmee data kunnen worden gedeeld zonder beweging en risico op het onthullen van PII
- Activiteiten optimaliseren met elastische prestaties, opschalen om te voldoen aan de analysebehoeften tijdens seizoenspieken en afschalen om de efficiëntie en winstgevendheid te verbeteren
- Naadloos data delen in hun ecosysteem in bijna-realtime op drie grote openbare cloudplatforms
- Gebruikmaken van branchespecifieke oplossingen die zijn gemaakt door Snowflake’s partnernetwerk, zoals standaard datamodellen en AI/ML-gestuurde inzichten, om de time-to-value te verkorten en de impact van hun investeringen te vergroten
Enkele van de grootste klanten in de retail- en CPG-industrie gebruiken Snowflake’s Retail Data Cloud al om zakelijk wendbaarder te worden en innovatie te stimuleren. Onderstaande retailklanten gebruiken Snowflake op de volgende manier:
- 84.51° – Het retaildatawetenschaps, -inzichten en -mediabedrijf maakt gebruik van Snowflake om veilige datasamenwerking mogelijk te maken tussen 84.51° en haar klanten, bureaus en uitgevers van verpakte consumentengoederen (CPG) om meer gepersonaliseerde en relevante consumentenervaringen te creëren. De 84.51° first-party transactiedata omvatten 60 miljoen Kroger-loyaliteitskaartleden die beschikbaar zijn in de 84.51° Collaborative Cloud.
- Albertsons – De supermarktketen maakt gebruik van de Retail Data Cloud om data van meer dan 2.200 winkellocaties samen te brengen voor een enkelvoudig overzicht dat hen helpt hun klanten beter van dienst te zijn.
- Kraft Heinz – The Kraft Heinz Company is een leider in digitale technologie en heeft een geavanceerd clouddataplatform gebouwd binnen Snowflake’s Retail Data Cloud waarmee het zijn innovatietempo verhoogt, sneller kan reageren op veranderingen in de markt en zijn make life delicious-missie ondersteunt.
- Rakuten – De elektronische handel en online retailer gebruikt Snowflake om bedrijfsactiviteiten in Noord-Amerika op te schalen en om veilige, bijna-realtime datatoegang te bieden aan leveranciers en merchandisingpartners.
“Als wereldwijd CPG-bedrijf was het vermogen om snel te reageren op veranderingen in de markt essentieel voor de optimalisatie van onze activiteiten in onzekere tijden”, zegt Jorge Balestra, Global Head of Machine Learning Operations bij Kraft Heinz. “Snowflake’s Retail Data Cloud stelt ons in staat om data uit verschillende bronnen over inkooporders, voorraad en productie aan elkaar te koppelen, en om in bijna-realtime samen te werken aan data met partners zoals Albertsons, allemaal op één plek voor end-to-end zichtbaarheid van de toeleveringsketen die geen ruimte voor dubbelzinnigheid laat. Snowflake is van vitaal belang geweest voor de digitale transformatie van Kraft Heinz en helpt ons om ons te concentreren op innovatie voor onze klanten.”
Retail Data Cloud Partner-oplossingen
Binnen de Retail Data Cloud hebben klanten toegang tot branchespecifieke oplossingen om best practices te benutten, de time-to-value te verkorten en de algehele impact te vergroten. Partners die nieuwe kant-en-klare oplossingen aankondigen, zijn onder meer:
- Applicaties aangedreven door Snowflake, zoals die van Blue Yonder, Cart.com, Nulogy en Zabka, waarmee retailers, CPG’s en anderen brancherelevante data kunnen delen en kunnen samenwerken aan belangrijke use-cases, zoals het verbeteren van klantervaringen en het optimaliseren van de toeleveringsketen.
- Snowflake Data Marketplace-partners, zoals AccuWeather, Atlas, Catalina, Crisp, Experian, Heap, NCSolutions en Numerator, die tijdige toegang tot databronnen van derden mogelijk maken via het delen van data, waardoor belangrijke processen worden aangedreven, zoals het verbeteren van het 360°-beeld van klanten en de vraagprognoses.
- Consulting- en servicepartners zoals Capgemini, Infosys, Slalom, Tata Consultancy Services en TEK Systems, kunnen time-to-value voor klanten inkorten met vooraf gebouwde partneroplossingen die helpen bij het oplossen van topprioriteit use-cases in merchandising, supply chain en personalisatie, en kan bedrijven snel helpen waarde te laten groeien.
- Technologiepartners zoals Amazon Web Services (AWS), Dataiku, DataRobot, Robling en Tableau, bieden naadloze integraties en kant-en-klare oplossingen zodat klanten diepere inzichten kunnen krijgen en de volledige kracht en het gebruiksgemak van de Retail Data Cloud ervaren.
Lees hier meer over de op partners afgestemde oplossingen voor Retail- en CPG-bedrijven.
“Dit pakket van gezamenlijke oplossingen voor de retail- en CPG-industrie in Snowflake’s Retail Data Cloud kan de volgende transformatiegolf voeden door de toegang, het beheer en het delen van data te bieden die nodig zijn om data te activeren en de bedrijfswaarde van data te vergroten”, aldus Rosemary Hua, Retail en CPG. Industrie GTM-lead bij Snowflake. “Retailers en CPG’s kunnen nu in de Data Cloud met partners en elkaar in contact komen om datagestuurde actie te ondernemen en hun klanten beter van dienst te zijn in een snel veranderende omgeving.”
Kom meer te weten:
- Meer informatie over Snowflake voor Retail- en CPG-bedrijven.
- Schrijf je in voor een aankomend webinar over de detailhandel en CPG-industrie.
- Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en aankondigingen van Snowflake op LinkedIn en Twitter.
* Per 31 januari 2022.
** Per 31 januari 2022. Gebaseerd op de Fortune 500-lijst van 2021. Ons aantal Fortune 500-klanten is onderhevig aan aanpassingen voor jaarlijkse updates van de Fortune 500-lijst door Fortune, evenals acquisities, consolidaties, spin-offs en andere marktactiviteiten met betrekking tot dergelijke klanten.
### |
Forward-Looking Statements
This press release contains express and implied forwarding-looking statements, including statements regarding Snowflake products, services, and technology offerings that are under development or not generally available, and the integration and/or interoperability of those products, services and offerings with third-party products and services. These forward-looking statements are subject to a number of risks, uncertainties and assumptions, including those described under the heading “Risk Factors” and elsewhere in the Quarterly Reports on Form 10-Q and the Annual Reports on Form 10-K that Snowflake files with the Securities and Exchange Commission. In light of these risks, uncertainties, and assumptions, actual results could differ materially and adversely from those anticipated or implied in the forward-looking statements. As a result, you should not rely on any forwarding-looking statements as predictions of future events.
About Snowflake
Snowflake enables every organization to mobilize their data with Snowflake’s Data Cloud. Customers use the Data Cloud to unite siloed data, discover and securely share data, and execute diverse analytic workloads. Wherever data or users live, Snowflake delivers a single data experience that spans multiple clouds and geographies. Thousands of customers across many industries, including 241 of the 2021 Fortune 500 and 488 of the 2021 Forbes Global 2000 (G2K) as of January 31, 2022, use Snowflake Data Cloud to power their businesses. Learn more at snowflake.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.