Geplaatst door SNS

SNS gaat met een nieuw creatief bureau verder bouwen aan het merk SNS

SNS heeft besloten in 2017 met een nieuw creatief bureau verder te bouwen aan het merk SNS. Dit betekent dat de samenwerking met FHV BBDO in 2017 eindigt.

In 2014 was het aan SNS om te bewijzen dat ze een eigen plek verdient naast de andere banken in Nederland. Hiervoor gingen we samen met FHV BBDO terug naar de kern van onze identiteit als dienstverlener en kozen we voor een nieuwe koers. Met het communicatieconcept ‘Heel normaal’ als resultaat. De inzet: het terugwinnen van het vertrouwen en een sterk, eigen profiel in de markt. Hier heeft FHV BBDO een belangrijke rol in gespeeld. Mede door deze gedurfde communicatie is SNS weer op de kaart gezet als een aantrekkelijke bank voor de gewone Nederlander.

Patrick Kuijsters, directeur Marketing & Online van SNS: “FHV BBDO heeft een sterke bijdrage geleverd aan de herpositionering van SNS. Samen hebben we hard gewerkt om Nederland te laten zien dat bankieren verrassend normaal kan zijn. We hebben duidelijke keuzes gemaakt hoe we ons verhaal steeds het beste konden vertellen. De campagnes slaan aan, de doelgroep weet ons goed te vinden en ons werk is bekroond met een groot aantal vakprijzen. We zijn dan ook trots op wat we samen hebben neergezet. Tegelijkertijd zien we na 2,5 jaar succesvolle communicatie dat het tijd is voor een verdere aanscherping van onze ‘Heel Normaal’ koers. We hebben daarbij behoefte aan een nieuwe, frisse blik om ons hierin verder te brengen. We nemen niet direct afscheid van FHV BBDO, maar werken met hen tot begin 2017 door op het SNS account.”

Ernst-Jan Smids, CEO van FHV BBDO: “Natuurlijk betreur ik de beslissing van SNS. We hebben een mooie reis gemaakt die recent nog bekroond werd met een Effie. Ruim een jaar geleden bij mijn kennismaking met Patrick gaf hij al aan niet gelukkig te zijn met de vele veranderingen bij FHV BBDO. Ik ben blij dat we nu een jaar verder zijn. Met SNS hebben we hard gewerkt en successen gerealiseerd. Tegelijkertijd hebben we het bureau weer scherpte kunnen geven. Het gaat weer goed.”

Over SNS
SNS is een nuchtere, Nederlandse consumentenbank. De bank biedt begrijpelijke, eenvoudige producten en diensten die particulieren en kleine zelfstandigen concreet voordeel opleveren: gewoon goede betaal- en spaarrekeningen, heldere verzekeringen en hypotheken. Met persoonlijke dienstverlening, hulp en aandacht staat SNS al bijna 200 jaar dicht bij haar klanten. De bank heeft ruim 170 winkels en 1600 medewerkers. Het hoofdkantoor staat in Utrecht. SNS maakt deel uit van SNS Bank N.V. (ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank, SNS). Voor meer nieuws en beeldmateriaal over SNS: http://nieuws.snsbank.nl.