Industry Wire

Geplaatst door Social Friendz

Social Friendz breidt uit met talent management voor micro-influencers

Leiderdorp, 26-1-2021 — Social Friendz, een full-service influencer marketing agency, is voortaan ook actief als management bureau voor micro-influencers. Met deze extra service bundelt Social Friendz de krachten met influencers waarmee reeds wordt samengewerkt voor campagnes.

Social Friendz start vanaf februari met het managen van influencers. Het bureau onderscheidt zich naar eigen zeggen door zich te richten op micro-influencers met 5.000 tot 50.000 volgers. “Bij ons hoef je geen honderdduizenden volgers te hebben. Iedere kwalitatieve content creator kan zich aanmelden voor ons talent team”, vertelt oprichter Jolijt Houweling. Social Friendz heeft al een eigen database waar duizenden bloggers, vloggers en Instagrammers staan ingeschreven. “De aanleiding om te starten met het volledig managen van influencers, is omdat het nauw aansluit bij onze werkzaamheden en we de expertise in huis hebben.”

Onder anderen Terri Koonings (10 duizend volgers) en Ines Gomes de Faria (26 duizend volgers) sluiten zich aan. “Deze meiden zijn al bekenden van ons. We willen hen helpen met het opzetten van effectieve campagnes en matchen hen met toonaangevende merken die passen bij hun profiel”, aldus Jolijt. De talenten, ook wel ‘Special Friendz’ genoemd, krijgen van het bureau persoonlijke ondersteuning en begeleiding bij hun carrière op social media. “Influencers kunnen zich focussen op het creëren van content, terwijl wij de zakelijke kant voor ze regelen.”

Terri Koonings, @terrikoonings op Instagram, besloot met het oog op haar groeiambities om zich bij het management van Social Friendz aan te sluiten. Terri: “Ik heb voor Social Friendz gekozen, omdat we al meerdere keren een geslaagde samenwerking hebben gehad. Mijn hobby is een beetje uit de hand gelopen. Ik krijg de laatste tijd veel aanvragen binnen en omdat ik ook nog een baan heb, wil ik het stukje social media deels uit handen geven. Dit jaar wil ik mijn account nog meer laten groeien. Niet zozeer in volgers, maar in vooral in mijn content.”

Over Social Friendz
Social Friendz is gespecialiseerd in het verzorgen van influencercampagnes. Na de oprichting in 2018 is Social Friendz uitgegroeid tot een totaalconcept met social media services, een eigen webshop en talent management. Tot het klantenportfolio behoren merken als Xenos, Olympus, Corendon en Van Hoorne Entertainment.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht