Social Shop groeit uit tot Nederlands grootste member-get-member systeem

Met de komst van acht nieuwe klanten, waaronder hollandsnieuwe, Knab, Centraal Beheer en Brand New Day, groeit de Social Shop uit tot het grootste online member-get-member programma van Nederland. Via dit programma worden consumenten uitgenodigd een online shop te openen met daarin hun favoriete producten van het betreffende bedrijf. Deze mogen ze hun vrienden met korting aanbieden. Met effect: Een jaarlijkse extra klantaanwas van 5 procent is geen uitzondering.

Details

De oude marketingregel: ‘uw klanten zijn uw beste verkopers’, is door de opkomst van sociale media waardevoller dan ooit. Consumenten hebben nu de middelen om grote groepen vrienden te bereiken en in beweging te brengen.

Knab, hollandsnieuwe, Brand New Day, en Centraal Beheer nodigen hun klanten uit een online shop te openen met daarin hun favoriete producten van het betreffende merk. Zo’n shop is in 5 seconden geopend en kan door middel van koppelingen met relevante sociale netwerken razendsnel bereik opbouwen.

Voor elke verkoop krijgt de klant een beloning, die hij in 90 procent van de gevallen deelt met de koper. Zo krijgen alle partijen een goede deal: Het merk nieuwe klanten, haar ambassadeur een beloning en de nieuwe klant een scherpe korting

Integratie

Al tientallen bedrijven outsourcen hun member-get-member programma inmiddels volledig naar de Social Shop. De Social Shops staan daarin centraal. Dat geeft het programma een duurzaam karakter; een shop is er voor langere tijd. De Social Shop integreert op vele manieren in de website en andere communicatiemiddelen van het bedrijf, waardoor het ambassadeursprogramma breed onder de aandacht van haar klanten komt.

Activatie

Het programma bevat naast koppelingen met sociale netwerken, email en whatsapp ook offline activatiemiddelen. Zo kunnen sinds kort cadeaukaarten worden uitgegeven die een enthousiaste klant aan een vriend kan overhandigen.

Het programma kan zo jaar in jaar uit klinkende resultaten opleveren. Voor sommige klanten verzorgt het nu 20 procent van de jaarlijkse klantinstroom en laat het de klantenbase elk jaar met 5 procent groeien.