Industry Wire

Geplaatst door 2chairs Marketing & Communicatie

Sociale media dringen door tot het intranet

Van nieuwsvoorziening naar een sociaal intranet

Het merendeel van de bezoekers is voornemens het intranet te gaan veranderen en kijkt hierbij naar de rol van sociale media. Waar het huidige intranet hoofdzakelijk functioneert als een online nieuwsvoorziening en een intern adressenboek, zullen sociale media in het vernieuwde intranet op grote schaal hun intrede doen.

Populaire sociale media

Communities, samenwerkingsmogelijkheden en discussiemogelijkheden zijn daarbij met ruim 70 procent het populairst. Deze worden gevolgd door wiki’s (68 procent), blogs (60 procent), chat (51 procent) en video (44 procent).

Meer onderzoeksresultaten en intranet 2.0 download

De volledige resultaten van het onderzoek zijn terug te lezen op www.lotuslovespeople.nl. De brochure Lotus Loves Intranet – de weg naar een succesvol intranet 2.0 is tevens beschikbaar op de website.

Lotus Loves People

Lotus Loves People is een gezamenlijke inspanning van alle IBM Lotus Business Partners in samenwerking met IBM Nederland, bedoeld om Lotus Connections extra onder de aandacht te brengen van het MKB. In totaal hebben vijfentwintig IBM business partners het initiatief genomen om samen te bouwen aan de positionering en de naamsbekendheid van Lotus. De boodschap dat het Lotus-portfolio zeer geschikt is om ‘Slimmer Werken’ mogelijk te maken, staat daarbij centraal.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht