Geplaatst door Softshare

Softshare introduceert nieuwe gratis versie van EDI Notepad

EDI (Electronic Data Interchange ) Notepad biedt verschillende manieren om EDI-berichten te bekijken, maakt syntax-validatie voor alle EDI-standaarden en -versies mogelijk, en bevat tools om EDI-berichten te maken en te bewerken. Softshare EDI Notepad is gratis beschikbaar en is wereldwijd al meer dan 51.000 keer gedownload.

EDI Notepad 6.0 bevat verschillende nieuwe functionaliteiten. Vanaf vandaag is het onder andere mogelijk om met EDI Notepad versie 6020 van het ANSI X12-formaat uit te lezen. ANSI is het American National Standards Institute, waarvan een commissie industriestandaarden voor EDI opstelt. Deze standaarden worden gebruikt om de EDI-communicatie te uniformeren. Daarnaast bevat EDI Notepad 6.0 een nieuwe interface, waarin meerdere documenten onder tabs getoond worden. Dit maakt het eenvoudiger om te navigeren tussen verschillende geopende documenten. Andere verbeteringen zijn onder meer hex view highlighting en de optionele toevoeging van regelafbrekingen in de tekstweergave.

Jan Stelloo, Business Development Manager van Softshare Europa: “EDI maakt digitale gegevensuitwisseling tussen computersystemen mogelijk, maar als men de data van het scherm of papier af wil lezen wordt dit bemoeilijkt door vreemde scheidingstekens en vage segmentnamen. Met EDI Notepad is het heel eenvoudig om EDI-documenten om te zetten naar gemakkelijk leesbare documenten en kunnen ontbrekende elementen of andere fouten met een druk op de knop worden opgespoord. Dankzij de nieuwe functionaliteiten en verbeterde interface van EDI Notepad 6.0 helpen we onze klanten nog beter met het maken, lezen, en bewerken van EDI-berichten.”