Industry Wire

Geplaatst door Mobillion

Sogeti Nederland zet Recruitr in bij werving nieuwe medewerkers via social media

Het principe referral recruitment, oftewel werven via de netwerken van je medewerkers naast traditionele methoden zoals advertenties, intermediairs of headhunters, wordt al jaren actief toegepast binnen Sogeti. Ruim 30 procent van de nieuwe medewerkers komt viavia binnen. Met de sterke opkomst van social media besloot Sogeti ook de stap naar de online variant van referral recruitment te maken. Door optimaal gebruik te maken van de kracht van social media biedt Recruitr de ICT-dienstverlener de mogelijkheid op laagdrempelige wijze een grote doelgroep bereiken.

Na een sterk getemperde werving van ruim een jaar zoekt Sogeti Nederland weer nieuwe medewerkers. Jeroen Versteeg, CEO van Sogeti: “Goed kwalitatief personeel werven blijft moeilijk. Het aantal CV’s dat bij ons binnenkomt, neemt weliswaar toe, maar de kwaliteit ervan blijft achter. Om beter gekwalificeerde kandidaten te bereiken zetten we sinds kort Recruitr in. Hierbij hebben we vooral gekeken hoe we het onze medewerkers zo makkelijk mogelijk konden maken. Succes valt of staat namelijk bij het enthousiasme van de medewerkers. En dat heeft ook zo gewerkt; de eerste berichten zijn massaal opgepakt en onze server moest overuren maken vanwege de grote toestroom.”

Eerste resultaten

Een dag na de start van de online wervingsactie werkten al meer dan 340 medewerkers van Sogeti mee via Hyves, Facebook, LinkedIn, Twitter en e-mail. Het populairste kanaal om vacatures op te vermelden onder bestaande medewerkers is LinkedIn, daarna volgen Hyves en Facebook. Binnen één dag hebben al 320 potentiële kandidaten de wervingsite bezocht. Het merendeel hiervan kwam via Twitter (37 procent) met LinkedIn als goede tweede met 25 procent. De eerste ervaringen zijn zeer positief. “We hebben geen kinderziektes ervaren en dankzij onze enthousiaste medewerkers wordt onze vacaturesite veelvuldig bezocht. Daarnaast zijn we ook erg tevreden over de rapportagemogelijkheden. In tegenstelling tot traditionele wervingsmethodes, hebben we snel het benodigde inzicht tegen aanzienlijk lagere kosten”, aldus Debby van Randeraat, Adviseur arbeidsmarktcommunicatie bij Sogeti Nederland.

Marc Schoutens, directeur van Mobillion: “Nu de marktomstandigheden verbeteren, neemt de behoefte om te groeien binnen veel organisaties toe. Goed gekwalificeerde medewerkers zijn daarbij een voorwaarde. De praktijk wijst uit dat referral recruitment leidt tot beter gekwalificeerde medewerkers, die gemiddeld langer in dienst blijven. Juist hoger opgeleiden waarderen de persoonlijke en innovatieve benadering van deze vorm van recruitment bij het zoeken naar een nieuwe baan. Sogeti erkent dat en heeft online referral recruitment als vast onderdeel in het algehele wervingsbeleid opgenomen.”

Voor meer informatie bezoek www.mobillion.nl en www.recruitr.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht