Sony brengt WK tot leven op BRAVIA 4K Ultra HD-televisies

Badhoevedorp, 12 juni 2014 – Sony gaat de hoogtepunten van WK-voetbalwedstrijden, die door het bedrijf zijn opgenomen in 4K, tonen op Sony 4K Ultra HD-televisies in winkels in Europa. Sony wil op deze manier haar voortrekkersrol op het gebied van 4K onderstrepen. Eerder maakte Sony al bekend dat het in samenwerking met FIFA 4K-technologie en 4K-producten laat zien. Van het filmen, opnemen en produceren van entertainmentcontent tot de uiteindelijke vertoning op 4K-televisies en bijbehorende entertainmentdiensten.

WK 2014 levensecht op BRAVIA 4K televisies
De 4K Ultra HD-televisies van Sony brengen het WK naar de huiskamer. Alle kleuren en actiebeelden uit Brazilië komen door de beeld- en geluidstechnologieën waar Sony bekend om is, volledig tot zijn recht en zorgen zo voor een ultieme WK-ervaring. De BRAVIA X9, de officiële 4K-televisie van dit WK, zorgt voor een ongeëvenaarde entertainmenervaring en creëert thuis een spectaculaire stadionatmosfeer.

4K X-Reality PRO-beeldverbeteringstechnologie
Consumenten profiteren ook van reguliere HD-uitzendingen. De 4K X-Reality PRO-technologie van Sony zorgt er voor dat het beeld wordt opgeschaald tot vier keer de originele resolutie. Het resultaat zijn zeer gedetailleerde beelden. Van strak omlijnde grassprieten tot de gezichtsuitdrukking van de voetballers op het veld.

Stadiongeluid met Live Voetbal Modus
Met één druk op de knop wordt de ´Live Football Mode´ geactiveerd en wordt geluid gereproduceerd alsof de kijker midden in het stadion zit. De nieuwe interface van de BRAVIA-televisies toont voetbalnieuws, WK-hoogtepunten zowel van FIFA als andere bronnen. Via Social Viewing worden tijdens de wedstrijd real time tweets getoond en met Skype-video kun je met familie en vrienden van over de hele wereld de spanning en opwinding tijdens de wedstrijd delen.

Sony ´One Stadium´ Portal-website voor online community
Naast de conventionele manieren om te genieten van voetbal, zoals het kijken naar de wedstrijden in het stadion of op tv, biedt Sony een nieuwe, interactieve WK-ervaring via verschillende netwerkdiensten. Sony heeft One Stadium opgezet als wereldwijde hub voor communicatie rondom voetbal en biedt heel veel extra content en wedstrijden. Sony wil hiermee mensen bewegen om een passie en inspiratie te delen via verschillende projecten, wedstrijden en sociale media. Sony One Stadium is beschikbaar in zes verschillende talen.

Zie deze video voor meer informatie: https://www.youtube.com/watch?v=FS6olNmuuIc

4K voetbal in een winkel in de buurt
In Nederland zal Sony de 2014 FIFA World Cup hoogtepunten uitzenden in Media Markt Arena op een 85 inch (215cm) Sony BRAVIA TV. Consumenten kunnen ook in de WK 4K Ultra HD Highlights zien op een Sony 4K Ultra HD BRAVIA X9-televisie in deze winkels:

• Media Markt Rotterdam The Corner
  • Media Markt Den Haag
  • Media Markt Eindhoven
  • Plasmadiscounter Naarden

Voor meer Sony-winkels, bekijk de dealer-locator.

——————–

Over Sony Corporation
Sony Corporation is wereldwijd vooraanstaand fabrikant van audio, video, game, communicatie- en informatietechnologieproducten voor de consumenten- en zakelijke markt. Met haar muziek-, beeld-, computerentertainment en online toepassingen heeft Sony de mogelijkheid om wereldwijd een voortrekkersrol te vervullen op het gebied van elektronica en entertainment. Sony rapporteerde een samengesteld verkoopresultaat van ongeveer 75 miljard dollar in het afgelopen fiscale boekjaar, dat eindigde op 31 maart 2014. Meer informatie op de Sony Global Web Site: http://www.sony.net/

Voor meer informatie kijk op de Sony sectie op de Whizpr-site of het Europese Sony presscentre of neem contact op met:
Hans den Heijer, PR Manager Sony Nederland
Tel:   020 658 1640 / e-mail: hans.den.heijer(at)eu.sony.com