Geplaatst door SQS

SQS en Enov8 helpen klanten bij het visualiseren van kwaliteit tijdens digitale transformatieprocessen

SQS, een wereldspeler op het gebied van prestatieverbetering door middel van hoogwaardige kwaliteit, heeft een strategisch samenwerkingsverband aangekondigd me Enov8. Enov8 is de marktleider op het gebied van “IT-inzicht” voor bedrijven, met een platform dat beheer van IT- en testomgevingen, holistisch beheer van testgegevens en releasebeheer omvat.

Organisaties die volgens de Agile- en DevOps-aanpak willen gaan werken, moeten in staat zijn om hun IT-landschap te optimaliseren en een doorlopend quality governance-proces te visualiseren en beheren. Met het nieuwe partnership ondersteunt SQS het effectieve beheer van de beschikbaarheid en configuratie van digitale omgevingen dat een hoofdonderdeel vormt van zijn Continuous-Q-dienstenaanbod.

De toonaangevende technologie van Enov8 zal worden gecombineerd met de diepgaande domeinkennis en het mondiale bereik van SQS om organisaties te helpen hun IT-operaties te vereenvoudigen, resulterend in lagere IT-kosten, minder verstoringen en een gestroomlijnde levering van digitale projecten.

Rob McConnell, Global Head of SQS Digital Labs: “We zijn zeer opgetogen over de samenwerking met Enov8. SQS heeft lang gezocht naar een partner die ons in staat stelt om de end-to-end testomgeving en releaseprocessen van onze klanten te optimaliseren. Enov8 is de onbetwiste marktleider op dat gebied, en SQS gaat hun technologie inzetten om te voldoen aan de klantverwachtingen ten aanzien van testomgevingen en releasebeheer.”

De meeste organisaties beheren hun complexe niet-productieomgevingen door middel van spreadsheets, e-mails en andere tools die daarvoor eigenlijk niet geschikt zijn. Dat leidt tot handmatige, inconsistente en foutgevoelige operaties die ongewenste verstoringen, kosten en vertragingen met zich meebrengen.

“De digitale reis gaat over landen heen”, zegt Delivery Manager Jerry Langhorst die namens SQS in Nederland verantwoordelijk is voor de digitale labs. “De labs zorgen voor een enorme versnelling van continious quality tegen lagere kosten.”

Niall Crawford, medeoprichter en CTO van Enov8: “Ik ben blij dat SQS heeft gekozen voor Enov8 als strategische partner voor de levering van oplossingen voor IT- en testomgevingen, gegevens en releasebeheer. Het is geweldig om een partner te hebben zoals SQS die de complexiteiten van IT- en testoperaties kent, oog heeft voor de directe behoeften van klanten en begrijpt hoe een combinatie van SQS-diensten en Enov8-technologieën de operationele uitdagingen van klanten kan minimaliseren. Ik verwacht een productieve samenwerking tussen Enov8 en SQS, en ik denk dat onze gezamenlijke klanten met mooie succesverhalen zullen komen.”

———-

Over SQS Software Quality Systems

SQS is de toonaangevende wereldwijde aanbieder van kwaliteitsbewakingsdiensten voor digitale bedrijfsprocessen. Deze positie vloeit voort uit meer dan 30 jaar succesvolle consultancy. SQS-consultants bieden oplossingen voor alle kwaliteitsaspecten in het hele softwareontwikkelingsproces, op basis van een gestandaardiseerde methodiek, geïndustrialiseerde automatiseringsprocessen en diepgaande domeinkennis in diverse sectoren. Het hoofdkantoor van SQS is gevestigd in Keulen, Duitsland, en de onderneming telt ongeveer 4.600 werknemers. SQS heeft kantoren in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Australië, Egypte, Finland, Frankrijk, India, Ierland, Italië, Maleisië, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Singapore, Zweden, Zwitserland, Zuid-Afrika, de Verenigde Arabische Emiraten en de Verenigde Staten. Daarnaast heeft SQS een minderheidsbelang in een bedrijf in Portugal.  SQS is in februari 2018 overgenomen door Ardian en zal worden samengevoegd met Assystem Technologies, waardoor een groep ontstaat met zo’n 14.000 medewerkers en een gecombineerde jaaromzet van ongeveer EUR 1 miljard.