Startup TripRebel vecht voor eerlijk geprijsde vakanties

Amsterdam – Het is frustrerend om je hotel te boeken om een paar dagen later er achter te komen dat iemand anders minder betaald voor dezelfde kamer. TripRebel, deelnemer aan Startupbootcamp Amsterdam, lanceert daarom een service die meer transparantie biedt in deze prijzenjungle. Door een nieuwe, zelfontwikkelde technologie is TripRebel in staat deze prijsdalingen na de boeking terug te geven aan de vakantieganger.
Deze maand hebben miljoenen Nederlanders hun vakantiegeld uitgekeerd gekregen en velen gaan het internet op om hun vakantie boeken. Volgens zoekmachines – zoals Google & PhoCusWright – spenderen de meeste reizigers 2,5 week met browsen op het internet naar hun droomvakantie. Wanneer ze eindelijk hun hoog-geanticipeerde vakantie boeken heeft 79% al een gevoel van frustratie.
Het is nu al een tijdrovende klus om alle aanbieders met elkaar te vergelijken. Met het groeiende aantal online aanbieders zal het boeken van een vakantie in de toekomst alleen maar nog meer tijd kosten. Daarnaast is er ook de druk van aanbieders om de reizigers via ‘speciale aanbiedingen’ te dwingen tot een snelle keuze. Deze weet hierdoor niet meer wat het juiste moment is om de hotelkamer te boeken.
Triprebel heeft onderzoek gedaan onder 9.000 hotels en 8 van de 10 hotels veranderen hun prijzen binnen 30 dagen na reservering! De fluctuatie varieert per hotel en per periode, maar er was altijd een verschil. Een bijzonder voorbeeld was een Amsterdams hotel waar de prijs van de kamer binnen 30 dagen met 145% steeg en vervolgens binnen een paar dagen met hetzelfde percentage daalde.
Met haar technologie bewaakt Triprebel voor de reizigers de prijs van de gereserveerde hotelkamer. Wanneer de prijs daalt, wordt de oude reservering automatisch omgeboekt. Als de prijs stijgt, blijft uiteraard de oude boeking staan.
Melanie P. uit San Francisco probeerde TripRebel voor haar reis naar Berlijn en zei het volgende: “Het verbaasde me dat ik 18 % van mijn geld terugkreeg na het boeken van mijn hotel. Geld besparen zonder er iets voor te hoeven doen is geweldig.” The New York Times is ook onder de indruk: “TripRebel geeft je gewoon het verschil terug.”
Carlos Borges Guimaraes Filho, CEO van TripRebel, zegt het simpel: “Het is frustrerend om je hotel te boeken en er een paar dagen later achter te komen dat iemand anders minder betaalt voor dezelfde kamer. Wij zorgen ervoor dat je nooit meer teveel betaalt voor je hotel. Wij zijn ‘Rebels with a cause …’ Ons doel is om het boeken van online reizen transparanter te maken en op die manier het vertrouwen van reizigers te herstellen.”
Natuurlijk kan de vakantieganger ook zonder onze technologie geld besparen bij het online boeken van zijn hotel. Hoe? Dat hebben we samengevat in de bijgevoegde infographic.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.