Geplaatst door Startupbootcamp

Startupbootcamp voegt 11 Inclusive Fintech & DeFi startups toe aan haar Bold Action-portfolio

Startupbootcamp, een van ’s werelds toonaangevende startup-accelerators, heeft de 11 teams aangekondigd die zullen deelnemen aan de eerste cyclus van haar Inclusive Fintech & DeFi acceleratorprogramma, onderdeel van het Bold Action-initiatief. Bold Action is een portfolio van 90 impact-startups, verhandelbaar op de Nederlandse beurs via Nx’change.

Het nieuwe programma, Inclusive Fintech & DeFi, is ontworpen om te ondersteunen en te investeren in oplossingen die de toegankelijkheid en inclusiviteit in de financiële sector verbeteren, evenals in gedecentraliseerde financiële oplossingen. Met de focus van Startupbootcamp op impact en duurzaamheid is het doel om diversiteit en vertegenwoordiging binnen het fintech-innovatie-ecosysteem te bevorderen.

De 20 teams die werden geselecteerd om deel te nemen aan het Selection Days-evenement, werden gekozen uit een zeer competitieve pool van meer dan 3.500 kandidaten. Deze teams kregen de kans om hun ideeën te presenteren aan een gerenommeerd panel van investeerders, marktleiders, mentoren, partners en het Startupbootcamp-team tijdens een driedaags digitaal evenement.

Na afloop van de derde dag werden 11 startups gekozen om deel te nemen aan het acceleratorprogramma en Startupbootcamps Bold Action-investeringsportfolio. De geselecteerde startups zijn:

• Bantu – Een sociaal spaar- & betaalplatform voor groepen
  • Blueberry – Zakelijk mobiel bankieren met contactloze betaaloplossingen
  • Crediometer – Betaaloplossingen voor Afrikaanse MKB-bedrijven
  • Debiti – Krediet verkrijgen door geld te verdienen met crypto
  • E-Doc Online – Alternatieve kredietscore voor banklozen
  • EUSMEF – Innovatieve veiligheidsprocessen om kredietverlening door banken mogelijk te maken
  • Fundraise.VC – Gemakkelijker fondsenwerving door financiers en oprichters met elkaar in contact te brengen
  • Qpick – Geoptimaliseerde klantenbinding tijdens het shoppen
  • Skoshy – Afrekenen met één klik voor digitale activa
  • Tigere Housing – Een door technologie ondersteunde marktplaats voor woningfinanciering
  • Weia – Een fintech-oplossing voor transparantie in de toeleveringsketen

Het programma biedt uitgebreide begeleiding voor het opbouwen van een succesvol bedrijf en omvat alles van productontwikkeling tot fondsenwerving. Deelnemers krijgen de kans om te leren van ervaren mentoren uit de branche, hun professionele netwerk uit te breiden en in contact te komen met een pool van relevante investeerders. Dit programma stelt startups in staat hun doelen te bereiken, op te schalen en hun volledige potentieel te bereiken.

Kauan Von Novack, Global Managing Director van Startupbootcamp, deelde zijn enthousiasme over het komende cohort: “Vandaag de dag hebben 1,5 miljard mensen geen toegang tot bankrekeningen. Rijkdom en ongelijkheid bereiken een recordhoogte. Talent en technologie om dit in evenwicht te brengen is een buitengewoon opwindende en belangrijke missie. De inclusieve fintech-accelerator van Startupbootcamp heeft tot doel te bewijzen dat je economisch rendement voor investeerders kunt creëren en tegelijkertijd de wereld een betere plek kunt maken via fintech-oplossingen. Van de 3.500 startups waarop dat van toepassing is, hebben we de 11 geselecteerd waarvan we denken dat ze hebben wat nodig is om de verandering teweeg te brengen die de wereld nodig heeft. We zijn erg verheugd om hun vooruitgang te zien.”

Het programma wordt afgesloten door Impact Day, het afsluitende evenement waarin de geselecteerde oprichters hun startups pitchen en presenteren aan een breed publiek van mentoren, partners en investeerders.

Impact Day vindt plaats op 1 juni 2023. Registreer hier alvast jouw early-bird toegang, er is maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar: bit.ly/sbcifd23

Meer informatie over het Inclusive Fintech & DeFi Program en Startupbootcamp vind je hier: https://www.sbcfintechdefi.com