Industry Wire

Geplaatst door LEWIS PR

Steeds meer marketingbudget gaat naar visuele content

indhoven/Amsterdam, 1 juni 2016 – Marketingmanagers verwachten de komende jaren meer uit te geven aan visuele content. Met name video en grafisch ontwerp zijn populaire investeringen. Dat blijkt uit internationaal onderzoek van communicatiebureau LEWIS.

Twee op de drie marketingmanagers (66%) verwacht dat het budget voor visuele content volgend jaar stijgt. Slechts 3% wil hier minder aan uitgeven, de resterende 31% houdt het budget gelijk. De belangrijkste redenen voor het inzetten van visuele content zijn de relatief hoge mate van interactie (67%), de populariteit van visuele content op social media (50%) en de emotionele aantrekkingskracht van visuals (47%).

Grafisch ontwerp en video zijn de meest populaire vormen van visuele content; ze worden door respectievelijk 79 en 70% van de marketeers ingezet. De meerderheid van de ondervraagden (71%) maakt gebruik van interne resources om deze content te ontwikkelen, meer dan de helft zet (daarnaast) externe bureaus in.

Desgevraagd geven vier op de vijf (81%) van de ondervraagden aan dat ze de ROI van visuele content meten. Twee derde (66%) heeft een positieve ROI op visuele content. De meest gebruikte KPI’s zijn het aantal views (69%), likes (50%) en unieke viewers (49%). Opvallend genoeg worden click-through rates slechts door 15% van de respondenten gebruikt om het succes van visuele content te meten.

De merken die het meest gewaardeerd worden om hun visuele communicatiestrategie zijn Apple, YouTube en Coca-Cola.

“Het verbaast ons niet dat visuele content enorm populair is bij marketeers wereldwijd”, aldus Jurriaan de Reu, hoofd Benelux van LEWIS Pulse. “We zien al geruime tijd een toename in de vraag naar video, graphics, fotografie en design. Ook beheren we veel social kanalen en social media-campagnes voor onze klanten en zien hierbij dat visuele content 94% meer views krijgt dan content zonder relevant beeldmateriaal. We geloven dan ook dat succesvolle marketing en communicatie meer moet leunen op visuals en video en minder op woorden.”

In het onderzoek werden 422 decision makers in marketing ondervraagd in Europa, de VS en APAC.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht