Industry Wire

Geplaatst door Storyboard

Storyboard ontwikkelt nieuwe Benelux campagnes Rimmel London en Max Factor

Deze week lanceren Rimmel London en Max Factor, beiden onderdeel van Coty Benelux, hun nieuwe Benelux campagnes. Influencer- en content specialist Storyboard heeft de campagnes, die zowel online als offline verspreid worden gedistribueerd, volledig ontwikkeld. Er is daarbij voor beide merken een samenwerking geïnitieerd met een toonaangevende merkambassadeur.

Na een uitgebreid matchmakingprocesis Quinty Trustfull gepresenteerd als het nieuwe gezicht van het iconische merk Max Factor. “Quinty Trustfull sluit perfect aan bij de waarden van Max Factor. Ze staat vol in het leven en is een sterke, krachtige vrouw met een no-nonsens houding die haar carrière en haar privéleven perfect managet”,zegt Guilhem Widmer, General Manager Coty Consumer Beauty Benelux. ‘Quinty heeft een grote ‘likability’ en wordt door veel vrouwen als voorbeeld gezien. Haar natuurlijke charme en haar ongedwongen vrouwelijke uitstraling in combinatie met haar nuchtere mentaliteit passen perfect bij Max Factor.’

Voor het Rimmel London is een merk brede samenwerking geïnitieerd met actrice Robin Martens. “Robin Martens is een jonge, moderne vrouw die uitdagingen niet uit de weg gaat. Met haar positieve instelling is ze een voorbeeld en stimuleert ze veel meiden en jonge vrouwen”. ‘Haar uitstraling die, afhankelijk van haar stemming of rol die ze speelt, van naturel naar edgy tot glamoureus kan gaan, past perfect bij de waarden van Rimmel London en de bekende slogan ‘Live the London Look’. We zijn dan ook erg enthousiast dat Robin het Nederlandse gezicht van Rimmel London is geworden.’

Martijn de Kemp, CEO, Storyboard Media: “De fashion en beauty branche loopt voorop als het gaat om merk-ambassadeurschappen. We kregen van Coty de prachtige uitdaging om voor twee iconische merken campagnes te ontwikkelen die verder gaat dan de traditionele media-uitingen. Voor het eerst is er een sterk fundament gelegd door middel van de TVC, tag-on en key visuals, en is er daarnaast een volledig on- en offline storytelling programma dat we het komende jaar samen met de merkambassadeurs uit zullen rollen.” Offline is de campagne tevens vertaald naar een activatie op de winkelvloer van Kruidvat en Etos.

Eerder al sloten Storyboard en Coty de handen in één. Zo was Storyboard al verantwoordelijk social content strategie voor Rimmel London en Max Factor.

Over Storyboard

Storyboard is een award winning influencer en content bureau. Door de combinatie van creativiteit en data, ontwikkelen wij content die raakt, met distributie die werkt. Wij helpen merken als Takeaway.com, a.s.r. Verzekeringen, Dyson, Jack Daniel’s en Vedett om hun verhaal te vertellen met impact.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht