Industry Wire

Geplaatst door StrongPoint

StrongPoint start verkoopactiviteiten in Nederland

Vanaf 1 oktober is StrongPoint, Europees leider in e-commerce fulfilment oplossingen voor de food retail, nu ook in Nederland gevestigd. Met de komst van StrongPoint wordt het orderpicken in de Nederlandse (online) supermarkten naar een nieuw niveau gebracht. Dankzij het geïntegreerde e-commerce platform van StrongPoint heeft de food retail alle tools in handen om de shopping experience exponentieel te verbeteren en e-commerce rendabel te maken. Dankzij hyperefficiënte oplossingen zorgt StrongPoint voor het gehele fulfilmentproces; van het efficiënt verwerken van bestellingen tot en met het leveren aan huis of in de winkel.

De e-commerce oplossingen van StrongPoint zijn overal terug te vinden. De van oorsprong Noorse organisatie opereert in Spanje, Scandinavië, UK en de USA en is al meer dan 20 jaar marktleider in Zweden. Hier is StrongPoint inmiddels in bijna iedere supermarkt terug te vinden. StrongPoint is meester in hyperefficiënte oplossingen, ze moeten ook wel aangezien de loonkosten van een supermarktmedewerker in Zweden met gemak 30,- euro per uur zijn. Met dergelijke loonkosten is elke extra handeling direct een grote kostenpost, dus dienen oplossingen te zorgen voor tijdswinst. En dat is waar de twintig jaar ervaring van StrongPoint dan ook voor zorgt!

Van 65 items per uur naar 240 artikelen per uur. StrongPoint maakt het onmogelijke mogelijk

Met de opkomst van online boodschappen, dark stores en picking instore, mede exponentieel gegroeid door de Covid-pandemie, is het handmatig picken niet meer weg te denken in de food retail. De e-commerce orderpicking oplossing van StrongPoint is speciaal ontwikkeld voor food retailers die op zoek zijn naar snelle, hyper-efficiënte en schaalbare e-commerce oplossingen. Met de volledige StrongPoint solution suite orderpicken veel winkelmedewerkers gemiddeld 240 artikelen per arbeidsuur binnen alle productcategorieën. Dat is een stuk hoger dan de industrienorm van 60-65 artikelen per uur. Dit betekent dat je met minder mensen meer orders kan verwerken en dus bespaart op arbeidskosten. Zo weet StrongPoint de e-commerce van food retailers winstgevend te maken.

Niet alleen Orderpicking software maar ook Click & Collect Lockers

StrongPoint introduceert niet alleen de meeste efficiënte Orderpicking software in Nederland, de organisatie neemt ook de uitgebreid geteste Click & Collect Lockers mee. Deze temperatuurgeregelde lockers doorstaan temperaturen van +40 graden in bloedheet Spanje tot – 20 graden in ijskoud Zweden en houden boodschappen extra lang vers. De lockers zijn in Zweden een doorslaand succes en StrongPoint verwacht dat de Nederlandse food retail de waarde van de Click & Collect locker snel zal ontdekken. Klanten zijn razend enthousiast over de lockers en ook winkelmedewerkers zijn louter positief over het systeem. Kostbare tijd wordt door hen bespaart terwijl de klant nooit meer op haar bestelling hoeft te wachten. Daarnaast heeft StrongPoint ook mobiele Click & Collect Lockers die snel en makkelijk zijn in te zetten op locaties waar dit tijdelijk hard nodig is. Zo mist de food retail nooit meer een waardevolle bestelling!

StrongPoint’s komst naar Nederland zorgt enkel voor win-win situaties.

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht