Industry Wire

Geplaatst door STYLIGHT

STYLIGHT lanceert internationaal online magazine met focus op fashion bloggers

München, 19 september 2013. Fashionblogs zijn in de laatste jaren steeds belangrijker geworden. De fashion community STYLIGHT heeft deze trend erkend en lanceert dan ook het eerste online magazine waarbij de focus voornamelijk op fashionbloggers zal liggen.

“Fashion is democratischer geworden”, aldus Stephanie Morcinek, Head of Editorial bij STYLIGHT. “Onze users zijn voornamelijk internationale fashionbloggers. Zij bepalen de trends en brengen deze veel sneller over op hun followers en lezers dan grote fashion magazines kunnen. Daarom hebben wij besloten ons magazine af te stemmen op onze doepgroep en over hen te schrijven.”

De STYLIGHT redactie kijkt verder dan beroemdheden uit de muziek, film of tv-industrie om achter de laatste trends te komen, het team haalt ze uit hun eigen community. Zo komen de nieuwste must-haves direct van de straat. Op STYLIGHT kunnen users ‘looks’ creëren door eigen outfitfoto’s te uploaden en deze met identieke of vergelijkbare producten uit meer dan 300 partnershops te combineren. Met citaten, video’s en favoriete muziek kan de gebruiker zijn persoonlijke ‘looks’ vervolgens perfectioneren.

Naast de laatste trends als emerald green en grunge-style vindt je in het STYLIGHT magazine verslagen van de belangrijkste internationale fashion weeks, neem je een kijkje in de kledingkasten van de grootste bloggers en lees je het laatste nieuws over bloggers en hun coöperaties met vooraanstaande merken.

“Fashion bloggers krijgen door het STYLIGHT magazine een eigen platform om zichzelf en hun blog te profileren en op die manier een bredere doelgroep te bereiken”, zegt STYLIGHT mede-oprichter Benjamin Günther.

In de comments kunnen zij hun eigen mening de vrije loop laten, hun blog-link plaatsen en op die manier potentiële nieuwe lezers aanspreken. De Nederlandse versie van het magazine is te vinden op http://magazine.stylight.nl.

Over STYLIGHT:

STYLIGHT is de beste website om fashion elke dag te ontdekken. Miljoenen mensen gebruiken de website en app van STYLIGHT om zich te laten inspireren door de laatste looks van de community en de mooiste merken en producten te ontdekken. Wanneer je een product vindt wat je leuk vindt, dan koop je het direct bij een van de partnershops op STYLIGHT.

STYLIGHT werd in 2008 opgericht door Anselm Bauer, Benjamin Günther, Max-Josef Meier en Sebastian Schuon in het Duitse München. STYLIGHT is ondertussen in negen landen actief: Nederland, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk, Zweden, Verenigd Koningrijk, Italie en Spanje en eind 2013 komen hier nog meer landen bij. Er zijn drie investeerders: Holtzbrinck Ventures, Tengelmann Ventures en Seven Ventures. Gemiddeld geniet STYLIGHT 3,5 miljoen unieke bezoekers per maand.

Voor meer informatie: http://www.stylight.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht