Industry Wire

Geplaatst door Ocean Digital Creative Competition Amsterdam

Succesvolle derde editie van de Ocean Digital Creative Competition

AMSTERDAM, 1 juni 2023 – De derde editie van de jaarlijks terugkerende Ocean Digital Creative Competition Amsterdam zit erop. Ook dit jaar wederom een succesvolle editie met 70 inzendingen: 50 in de categorie commercieel en 20 in de categorie non-profit. De Digital Creative Competition is dé competitie waarbij de grenzen worden verlegd in Digital Out of Home.
Afgelopen dinsdag zijn tijdens de award show, gepresenteerd door Lauren Verster, de genomineerden en tevens de winnaars bekend gemaakt.

De winnaars op een rij:
Categorie Commercieel:
• TBWA\NEBOKO – McDonalds – McCafé Beanboard (€500.000)
• Dawn – DPG Media en Stichting CPNB – Word schrijver in 3 seconden! (€250.000)
• And Now This – BLÊR – Liberating Karaoke (€100.000)
Categorie Non-profit:
• TBWA\NEBOKO – Fonds Gehandicaptensport – Empty the locker room (€500.000)
• Gardeners –TKRAMREPUS – Omgekeerde Supermarkt (€250.000)
• No Such – Daniel den Hoed – Hoe dichterbij hoe beter (€100.000)
*bedragen in bruto mediawaarde

Karin van Prooijen – Marketing Manager McDonald’s:
“McDonald’s is met McCafé de grootste koffieketen van Nederland met Barista kwaliteit koffie, alleen te weinig mensen weten dat. Onze uitdaging is om op opvallende en relevante wijze onze gasten in contact te brengen met onze heerlijke koffies. We vinden het daarom fantastisch dat we hebben gewonnen met dit innovatieve concept voor McCafé met creatieve impact van TBWA! Naast de impactvolle boodschap komen ook de toepassing van data en digitale technologie van DOOH hier heel mooi samen. Een mooi resultaat van de intensieve samenwerking die wij hebben met onze bureaus, TBWA en OMD. En we kijken er naar uit om dit met Ocean uit te voeren! Bedankt jury. ”

Sharon de Graaf, Creative Director Dawn:
“Met dit idee laten we iedereen zelf verhalen schrijven, een prachtige manier om de liefde voor lezen te (her)ontdekken. En we laten mensen dat doen met behulp van AI, wat het lezen en schrijven niet bedreigt maar juist toegankelijker maakt. Een speelse mix van traditionele media en nieuwe technologie.”

Jeroen de Korte – Founder/Creative Director And Now This:
‘Allereest super trots dat wij als relatief klein bureau en adverteerder op het podium staan tussen de gevestigde orde zoals McDonald’s & DPG Media. Hieruit blijkt maar weer dat je met een goed idee en creativiteit echt het verschil kan maken.
Daarnaast heel tof dat ons idee ook daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden, normaal gesproken zou daarvoor het budget niet toereikend zijn. Naast een mooie bekroning op het werk, is dit dan ook echt een prijs waar je echt iets aan hebt. Klant blij, wij blij.’

Nike Boor, directeur Fonds Gehandicaptensport:
“Wat een fantastische prijs hebben we in ontvangst mogen nemen. Deze is in een tijd dat de collecte aan de deur steeds moeilijker wordt en we voortdurend op zoek zijn naar alternatieven een hele welkome aanvulling voor ons! Digital Out of Home is een slim en effectief medium type, dat we heel graag gaan inzetten om donaties te ontvangen. We zijn daarom super blij met deze €500.000 aan mediawaarde en enorm trots op de samenwerking met TBWA als creatief bureau en dentsu als ons mediabureau.”

Nikki de la Rambelje Creatief Directeur Gardeners:
“Geweldig dat we voor zo’n mooi initiatief als TKRAMPREPUS/Voedselbank Amsterdam met ons concept voor €250.000 aan zichtbaarheid hebben gewonnen. We kijken ernaar uit om het écht te gaan realiseren zodat we samen iets goeds kunnen doen voor een ander, en bij kunnen dragen aan de strijd tegen armoede en voedselverspilling … helemaal where good things grow.”

Maarten Reynen, Creative Director NOSUCH:
“Een derde prijs is natuurlijk ook gewoon winnen met deze wedstrijd. Elke euro die in Het Familiehuis Daniel den Hoed gestopt kan worden is mooi. 100.000 van die euro’s om in hun boodschap te steken is dan onwaarschijnlijk! Voor elk goed doel én voor elke creatief is de Ocean Creative Competition een geweldige kans. Dus doe vooral mee. ”

De eerste editie van de Digital Creative Competition in Amsterdam vond plaats in 2021, een jaar waarin de gevolgen van de corona crisis nog duidelijk zichtbaar waren. Nu, drie jaar later, is het geweldig om te zien hoe het niveau van de competitie zich heeft ontwikkeld. We willen graag nogmaals onze juryleden bedanken, wiens expertise en beoordelingen ontzettend belangrijk zijn geweest voor het succes van het evenement. Als Ocean Outdoor zijn we vastbesloten om te blijven investeren in creativiteit en innovatie, waarbij de Digital Creative Competition een hoofdrol speelt. Vanuit Ocean Labs en Ocean Studio zullen we samenwerken met de winnaars om de winnende cases tot uitvoering te brengen. We kunnen nu al niet wachten op de editie van volgend jaar waarbij nieuwe fantastische ideeën een podium kunnen geven.

De voltallige jury
• Carolien van ’t Hek | CEO UM, Juryvoorzitter Ocean Digital Creative Competition Amsterdam 2023
• Bas van den Hoogen | Managing Director Dentsu OOH
• Emilio de Haan | Founding/Creative Partner Herc the agency
• Jordi van de Bovenkamp | Executive creative-director Boomerang Agency
• Kimberly Gotjé | Media Planner H&M Netherlands & Germany
• Larissa Altenburg | Media Manager Benelux Chanel
• Nneka Davelaar | Head of Media Hammerfest
• Reinier Steures | CEO en Ömer Tuzkapan | Advertising Stratergist Natwerk
• Robert van de Starre | CEO Kinetic Nederland
• Thijs Bontje | Creative Director N=5

Dit persbericht delen?

Klik hier voor de website

Voor vragen neem contact op met Marlies Smits:

marlies.smits@oceanoutdoor.nl

+316 1076 6161

Deze e-mail, inclusief eventuele bijlagen, is uitsluitend bestemd voor (gebruik door) de geadresseerde. De e-mail kan persoonlijke of vertrouwelijke informatie bevatten. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van (de inhoud van) deze e-mail (en eventuele bijlagen) aan derden is uitdrukkelijk niet toegestaan. Indien u niet de bedoelde geadresseerde bent, wordt u vriendelijk verzocht degene die de e-mail verzond hiervan direct op de hoogte te brengen en de e-mail (en eventuele bijlagen) te vernietigen. Aanvullende informatie: https://www.oceanoutdoor.nl/contact/algemene-voorwaarden-privacy/

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht