Industry Wire

Geplaatst door Lemon Scented Tea

Sunny Cars en Lemon Scented Tea slaan nieuwe weg in met pratende spiegelhangers

Als spiegelhangers in een huurauto kunnen praten, wat zouden ze dan vertellen
over de ervaring van mensen in een Sunny Cars huurauto?

Zo werden Sunny & Car geboren. Twee pratende spiegelhangers in een huurauto van Sunny Cars. Enthousiaste merkambassadeurs die op een verfrissende manier vertellen over de grootste troef van het merk: klanttevredenheid.

Met de introductie van deze nieuwe merk assets maakt Sunny Cars de eerste stap van een functioneel, naar een emotioneel merk. Doel: Merkbouwen. Het creëren van een nieuwe, emotionele laag die herkenbaarheid en merkvoorkeur gaat vergroten.
En die klantbelofte tussen de oren krijgt: een auto huren zónder zorgen.

Tim ten Dam, creatief directeur Lemon Scented Tea:
“Spiegelhangers, aanwezig in de huurauto, zijn perfecte ooggetuigen van de positieve klantervaringen. We creëerden er dus twee. Sunny & Car. Twee knappe en vrolijke spiegelhangers. Om op een leuke manier aandacht te creëren voor het zonnige, zorgeloze aanbod van Sunny Cars.”

Hoogste klanttevredenheid
Frans van Lavieren, Brand en Campaign manager Sunny Cars: “Onze missie is de hoogste klanttevredenheid. Daar slagen we goed in. We hadden behoefte aan een aanscherping van de boodschap, die past bij deze missie. Een huurauto op vakantie, zonder zorgen. Dit laten Sunny & Car vanuit hun ‘spiegelhanger point of view’ zien. Daarnaast lijken autohuurcampagnes vaak op autoreclames, ook daarom hebben we gekozen voor deze nieuwe weg, opvallend en herkenbaar. Ik ben blij dat ze bereid waren om hardop te bevestigen wat zij elke dag in onze huurauto’s zien.”

Lemon Scented Tea haakte specialist Geert Jansen van Artbox en A Good Beer aan voor de karakterontwikkeling.

Wat iedereen kent, tot leven wekken
Geert Jansen, Creative Production Director: “Maak van iets wat eigenlijk niet leeft, zoals spiegelhangers, een karakter, en voilà, je opent een hele nieuwe wereld in de echte wereld. Ten eerste is dat gewoon hartstikke leuk. Vooral als blijkt dat ze ook nog kunnen praten. En ten tweede, zo bouw je een herkenbaar merkbeeld op dat je telkens opnieuw kunt gebruiken, zonder dat het saai wordt. De mogelijkheden met deze brand property zijn eindeloos nu. Maar ja, dat zouden onze karakters Sunny & Car vast nooit zo zeggen.”

Lemon x Sunny
Lemon Scented Tea werkt al langere tijd samen met Sunny Cars, een grote speler op het gebied van internationale autoverhuur. Eerder ontwikkelde Lemon de merkstrategie en contentstrategie en vorig jaar de eerste ATL campagne in het bestaan van Sunny Cars.

De campagne met Sunny & Car is te zien en horen in OOH, radio en digital media.

Credits:
Agency: Lemon Scented Tea
Verantwoordelijk bij klant: Frans van Lavieren, Suzanne Al
Regisseur: Geert Jansen
Productie: Artbox, Ceremony of Attention
Design & direction: A Good Beer
DOP: Jeroen Simons
Sound Design: THNDR Amsterdam
Grading: Bart Voorsluis

Materiaal
In de Wetransfer is te vinden:
de film (los bestand)
still beelden (3 bestanden in verschillende formaten

https://we.tl/t-MSTYA1KWGb

De link naar de film op Vimeo:

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht