Geplaatst door Switch Datacenters

SWITCH DATACENTER GROUP OPENT HIGH DENSITY STATE-OF-THE-ART NETWERK NEUTRAAL DATACENTER IN AMSTERDAM ZUID OOST

Amsterdam, 25 augustus – Na twee jaar intensief bouwen heeft Switch Datacenter Group vandaag de eerste fase afgerond van haar eerste hyper moderne datacenter in Amsterdam.

Met een capaciteit van meer dan 1.500 racks en 60.000 servers biedt Switch Datacenter Amsterdam AMS1 een direct antwoord op de groeiende vraag naar kwalitatief hoogwaardige carrier neutrale datacenterruimte in Amsterdam. De 8.320 m2 faciliteit is uitgerust met een ultra-efficiënte koeling infrastructuur, die een PUE niveau tussen de 1,2 en 1,3 behaalt. “Dit lagere stroomverbruik biedt een direct prijsvoordeel van circa 25% aan onze klanten vergeleken met de meeste datacenters in Europa”, aldus Gregor Snip, oprichter en commercieel directeur van Switch Datacenter Group.
De streng beveiligde faciliteit is specifiek gebouwd voor het leveren van voldoende en flexibel uitbreidbare datacenterruimte ten behoeve van Internet Service Providers, Multi Media bedrijven en grote webomgevingen. Deze robuuste faciliteit is gebouwd conform de hoogste normen van de huidige datacenter industrie.
Een belangrijk voordeel van Switch AMS1 is dat het gevestigd is in Amsterdam Zuidoost, een gebied met één van de hoogste dichtheden aan glasvezel in de grond van internationale Carrier Backbones in de wereld. Op dit moment is Switch Datacenter al aangesloten op 460 glasvezelverbindingen van 40 verschillende Carrier Netwerken waarop klanten direct kunnen aansluiten tegen de best mogelijke voorwaarden.
Gregor Snip: ”Primaire partner van Switch voor de ontwikkeling van haar datacenters is Compertius-Total Datacenter Solutions-. Naast up-to-date en relevante kennis en engineering capaciteiten, heeft Compertius meer dan 10 jaar ervaring in 24×7 Operations Management van datacenters. Deze ervaring brengt een enorm voordeel ten opzichte van traditionele en vooral technisch georiënteerde marktspelers. Op basis van deze combinatie van technische middelen, datacenterkennis en Operations Management zijn wij in staat een nieuwe generatie datacenters die een ongeëvenaarde combinatie van capaciteit, energieprestatie en klantvriendelijkheid zal brengen aan de markt, in te voeren.”

Switch Datacenter AMS1 beschikt over
– 5 MW stroomcapaciteit (1ste fase)
– Volledige N+1 redundanty op stroom en koeling
– 5 layer security principe