Geplaatst door Marketing Penguin

Talentsoft neemt e-doceo, ontwikkelaar e-learning software, over

Talentsoft, aanbieder van talentmanagement en cloud HR, heeft e-doceo overgenomen, een toonaangevende wereldwijde aanbieder van e-learning solutions. Door deze overname komt er een Talentmanagementsysteem op de markt dat volledige integratie met een e-learning managementsysteem levert.

Frank Oddens, Vice President International van Talentsoft: “Deze overname biedt veel HR-afdelingen een Talentmanagementtool die past bij de digitalisering van HR. Wij merken in de Nederlandse markt dat steeds meer bedrijven behoefte hebben aan goede leerprocessen en daar hoort naar onze mening een integrale HR-oplossing bij.”

Door de toekomstige integratie van e-learning in de software van Talentsoft, kan de HR-afdeling niet alleen bijhouden wie welke training heeft gevolgd maar kan ze ook op maat gemaakte opleidingen creëren en de medewerkers kunnen zelf met de tool aan de slag. Zo is het mogelijk om vanuit één systeem de gewenste training aan te vragen en deze ook te plannen en te volgen.
Dit zorgt er onder andere voor, dat er minder externe tools en leveranciers nodig zijn voor het gehele trainingsproces. En dat bespaart organisaties veel tijd en geld.

Veel HR-afdelingen werken nu nog met minimaal twee HR-systemen: een systeem voor opleidingsfaciliteiten en een ander systeem voor de overige HR-processen, zoals de evaluaties. Door de nieuwe geïntegreerde oplossing, hebben HR-managers in één oogopslag alle informatie van medewerkers beschikbaar hebben én proactief kunnen omgaan met tussentijdse evaluaties en ontwikkelbehoeftes. Hebben medewerkers zelf ideeën omtrent hun ontwikkeling? Dan kunnen ze dat binnen hetzelfde systeem melden bij HR.

Over Talentsoft
Talentsoft is opgericht in 2007 en is wereldwijde leider op het gebied van talentmanagement en cloud HR. Het bedrijf biedt een complete oplossing op het gebied van talentmanagement, waarmee recruitment, opleidingen, prestaties, competenties, carrières en de beloning van werknemers kunnen worden beheerd. Talentsoft heeft wereldwijd 800 klanten en 5 miljoen gebruikers. Talentsoft wordt in meer dan 100 landen in 22 talen gebruikt. Het bedrijf had in 2015 een wereldwijde omzetgroei van 35%. Klanten bevinden zich zowel in het midden als in het hoger segment (bedrijven met meer dan 200.000 medewerkers). Talentsoft heeft naast de vestiging in Nederland kantoren in 15 landen; het hoofdkantoor is gevestigd in Parijs. Het bedrijf heeft in totaal 500 medewerkers, waarvan 50 in Nederland. Talentsoft heeft in Nederland 150 klanten, waaronder Ziggo, Randstad, KLM en Bol.com.
www.Talentsoft.nl

Over e-doceo
e-doceo is een toonaangevende ontwikkelaar van e-learningsoftware op de internationale markt. De oplossingen zijn geheel gewijd aan gemengde leerprogramma’s (persoonlijk en e-learning). Bedrijven van groot tot klein werken met e-doceo voor de ontwikkeling van hun competenties en human capital. Het bedrijf is al bijna vijftien jaar op de wereldmarkt van nieuwe leertechnologieën vertegenwoordigd met een uitgebreid en sterk internationaal netwerk. E-doceo opereert in België, Brazilië, Canada, China, Colombia, Frankrijk, Duitsland, Hong Kong, Italië, Mauritius, Mexico, Marokko, Nederland, Senegal, Singapore, Spanje en Zwitserland. Meer dan zes miljoen gebruikers vertrouwen op e-doceo’s e-learningoplossing, waaronder bedrijven als: Remeha, GOC, BNP Paribas, Carglass, Chronopost, Lacoste, Legrand, Nestlé, Orange, Pierre Fabre, Randstad, Roche, UGC, Veolia en Yves Rocher.
www.e-doceo.net