Geplaatst door Tanium

Tanium maakt zijn cloud-oplossing voor inzicht in endpoints regionaal beschikbaar via datacenter in Europa

Amsterdam, 3 juni 2021Tanium, leverancier van endpoint management en security, ontwikkeld voor complexe IT-omgevingen, laat weten dat zijn endpoint visibility- en control-oplossing, Tanium as a Service (TaaS), nu ook beschikbaar is via een lokaal datacenter in Frankfurt (Duitsland).

De beschikbaarheid via het Europese datacenter zorgt ervoor dat organisaties in heel Europa (en daarbuiten desgewenst) TaaS kunnen gebruiken om hun endpoints te beheren en beveiligen met optimale uptime en minimale latency. Ook organisaties in Nederland kunnen gebruikmaken van dit datacenter. Het datacenter in Frankfurt is, naast de bestaande vestigingen in de Verenigde Staten en Japan, de eerste Europese vestiging die TaaS aanbiedt.

De laatste maanden is de mindset van veel IT-managers veranderd. Volgens het ESG Global 2021 Spending Intentions Survey voelt 40% van de respondenten de noodzaak om meer te investeren in technologie die het mogelijk maakt om effectief vanuit huis te werken. Bovendien is 53% van plan meer uit te geven om technologische strategieën voor de lange termijn te implementeren die hen een meer flexibele en veerkrachtige IT-infrastructuur bieden in het geval van toekomstige bedrijfsonderbrekingen. Deze resultaten suggereren dat het gedistribueerde werken niet meer weggaat en dat organisaties moeten nadenken over de juiste tools om endpoints te beheren en te beveiligen, ongeacht waar deze zich bevinden.

TaaS optimaliseert Tanium’s gepatenteerde architectuur om apparaten snel en effectief te beheren en beveiligen in een remote work-omgeving.

Dit biedt organisaties de volgende voordelen:

• Hoge mate van schaalbaarheid
  • Snellere implementatie in de eigen organisatie
  • Uitgebreide security en inzicht voor IT- en security-teams
  • Realtime inzicht in apparaten die verbonden zijn met het corporate netwerk
  • Snelle incident response in het geval van een inbreuk

“Een eerder Tanium-onderzoek onder IT-leiders onthulde grote hiaten in endpoint visibility als gevolg van de toenemende afhankelijkheid van thuiskantoren”, zegt Wytze Rijkmans, Vice President Benelux van Tanium. “Met een datacenter in Frankfurt zijn we nog beter in staat om organisaties in Europa het nodige inzicht in realtime te bieden. Dit maakt het voor IT-teams mogelijk om kwetsbare endpoints efficiënt te identificeren en herstellen. TaaS is de ideale oplossing voor organisaties die uitgebreid endpoint management nodig hebben, maar niet hun eigen on-premises infrastructuur willen bouwen.”

“Tanium-technologie ondersteunt onze gezamenlijke klanten en de efficiënte detectie van security-incidenten en incident response”, zegt Ernesto Hartmann, Chief Cyber Defense Officer bij Tanium-partner InfoGuard AG. “Dankzij de prestaties, de schaalbaarheid en de eenvoud van deze Tanium-dienst hebben IT- en security-teams te allen tijde inzicht in hun endpoints. Dit betekent dat zij zich beter kunnen beschermen tegen moderne aanvallen en veel sneller kunnen reageren. De beschikbaarheid van deze mogelijkheden via een cloudgebaseerd platform is een geweldige ontwikkeling voor ondernemingen in Europa.”

Met Tanium kunnen organisaties kwetsbare endpoints binnen enkele seconden detecteren. Dit helpt IT-teams om de omvang van bestaande infecties en IT-hygiëneproblemen in de gehele ICT-infrastructuur te bepalen. Daarnaast kan de oplossing helpen om de nodige fixes of patches te leveren om de IT-infrastructuur te versterken.

Voor meer informatie over Tanium as a Service, bezoek: https://www.tanium.com/resources/tanium-as-a-service-solution-brief/

Over Tanium

Tanium biedt een bewezen endpoint management- en security-platform dat gebouwd is voor veeleisende IT-omgevingen. Veel van de grootste en meest ontwikkelde bedrijven ter wereld, inclusief meer dan de helft van de Fortune 100, top retailers, financiële instellingen en zes divisies van de Amerikaanse strijdkrachten vertrouwen op Tanium voor het maken van belangrijke beslissingen, om efficiënt en effectief te kunnen opereren en bestand te zijn tegen verstoringen.

Tanium neemt voor het vijfde jaar op rij een plek in op de Forbes Cloud 100-lijst van ‘Top 100 Private Companies In Cloud Computing’ en de 10e plek op de FORTUNE-lijst van de ‘100 Best Medium Workplaces’. Ga voor meer informatie naar www.tanium.com en volg ons op LinkedIn en Twitter.