Industry Wire

Geplaatst door TCS

TCS breidt voorsprong klanttevredenheid uit in Europese enquête onder bedrijven

AMSTERDAM | 2 februari 2022: Tata Consultancy Services is nummer 1 in klanttevredenheid in Europa volgens een onafhankelijk onderzoek van Whitelane Research onder CXO’s van verscheidene IT-afnemende organisaties.

De resultaten uit het 2021/2022 Whitelane Research onderzoeksrapport zijn gebaseerd op de respons van ruim 1.800 CIO’s en senior decision-makers uit 12 Europese landen. Voor het onderzoek werden meer dan 4.000 unieke IT-sourcing-klantrelaties onderzocht om de dienstverleners te kunnen beoordelen op negen verschillende KPI’s, waaronder dienstverlening, relatie, commercieel en transformatie.

TCS bereikt hiermee voor het negende opeenvolgende jaar de toppositie op het gebied van klanttevredenheid, met een algemene tevredenheidsscore 84 procent ten opzichte van het branchegemiddelde van 75 procent. Daarnaast vergrootte TCS de voorsprong op haar naaste concurrent door dit jaar 4 procentpunten hoger te scoren ten opzichte van 1 procentpunt vorig jaar.

TCS behaalde hoge resultaten binnen verschillende domeinen:

  • Per KPI: bovenaan de ranglijst in ‘cloudcapaciteiten’ en ‘kwaliteit en dienstverlening’; in de top 3 op het gebied van ‘innovatie’, ‘zakelijk inzicht’, ‘account management’ en ‘contractuele flexibiliteit’.
  • Per IT-domein: #1 in alle IT-domeinen – ‘applicatieontwikkeling, onderhoud en testen’; ‘datacenter, ‘infrastructuur-diensten en hosting’; en ‘eindgebruikersdiensten’.
  • Per jaarlijkse contractwaarde: #1 in klanttevredenheid voor zowel kleine als grote contracten (jaarlijkse waarde respectievelijk <€5 miljoen en >€5 miljoen).
  • Per industrie: #1 in financiële dienstverlening, energie- en hulpbronnen en transport en logistiek.

“Het is een eer dat onze Europese klanten TCS voor het negende opeenvolgende op de eerste plek zetten in klanttevredenheid. Door het uitbreiden van onze voorsprong hebben we onszelf opnieuw bewezen als doelgerichte, veerkrachtige, flexibele en betrouwbare partner wat betreft bredere groei- en transformatietrajecten van onze klanten”, zegt Sapthagiri Chapalapalli, Head, TCS Europe. “We danken onze klanten voor het vertrouwen. Dit vertrouwen motiveert ons om onze inzet te blijven verhogen middels innovatie, transformatie en uitvoering. Terwijl we aan het begin van het duurzaam ondernemerstijdperk staan, zullen we doorgaan met uitbreiding van ons brede scala aan talent om verwachtingen te blijven overtreffen en doelgerichte groei voor organisaties – naast de gemeenschappen waarbinnen zij actief zijn –  te creëren in heel Europa.”

“De pandemie heeft niet alleen de wereld, maar ook de wereldwijde luchtvaartindustrie in een diepe crisis gebracht”, zegt Charlotte Svensson, Executive Vice President & CIO, SAS. “Luchtvaartmaatschappijen waren een van de eerste bedrijven die hun werkzaamheden moesten staken en zullen waarschijnlijk een van de laatsten zijn die terugkeren naar het nieuwe normaal. Tijdens deze crisis liet TCS zien een echte strategische partner voor SAS te zijn die ons ondersteunt in het verhogen van onze ontwikkelingssnelheid en operationele veerkracht door nog meer betrokken te zijn bij onze dienstverlening.”

“Wij begonnen onze transformatiereis met TCS in 2018. Sindsdien hebben we een vertrouwde relatie opgebouwd met een partner die ons bedrijf begrijpt, betrouwbare oplossingen biedt, uitdagingen snel aanpakt en zich inzet voor het behalen van goede resultaten,” vertelt Brian Kudeba, Vice President, IT Strategy & Transformation, Ipsen.

Hansjoerg Magalhaes, Global Product Manager ERP Commercial & Supply bij Takeda zegt, “Tata Consultancy Services (TCS) en Tadeka zijn al 5 jaar partner in het ondersteunen van Tadeka’s ERP digitale transformatieinitiatieven. We genieten van deze end-to-end samenwerking met TCS dat zelfs in deze bijzonder uitdagende tijden heeft bewezen een betrouwbare partner te zijn. Het verbaast me dan ook niet dat TCS voor de negende keer op rij op nummer 1 staat in het Whitelane Research klanttevredenheidsonderzoek.”

“Dit is het negende opeenvolgende jaar dat Tata Consultancy Services de toppositie inneemt op basis van de reacties van zakelijke leiders die actief zijn in verschillende Europese markten, zegt Jef Loos, Head of Sourcing, Whitelane Research. “Bij elk project waar TCS bij betrokken is, tonen haar toegewijde teams een ongeëvenaarde focus op het gebied van innovatie en klanttevredenheid, iets wat het bedrijf heeft geholpen om de meest betrouwbare IT-dienstverlener in Europa te worden. Het is een geweldige prestatie om zo’n hoge klanttevredenheidsscore te behouden – juist tijdens weer een pandemiejaar vol uitdagingen op werkgebied – en zeker een prestatie die gevierd moet worden.”

TCS is sinds 1975 aanwezig in Europa en helpt toonaangevende Europese klanten bij hun groei- en transformatietrajecten. Momenteel levert het technologische oplossingen en diensten voor meer dan 350 klanten binnen deze regio. TCS heeft ongeveer 15.500 medewerkers in 21 Europese landen in dienst en is van plan te investeren in het aannemen van meer lokale medewerkers in Europa. Het bedrijf streeft ernaar een duurzaam, doelgerichte organisatie te zijn die diepgeworteld is binnen de gemeenschap. Vorig jaar lanceerde het TCS Pace Port™ Amsterdam, een geavanceerd co-innovatiecentrum dat is ontworpen om klanten te helpen bij hun groei- en transformatietrajecten.

Onlangs werd TCS uitgeroepen tot beste werkgever in Europa door het Top Employers Institute en is het volgens Brand Finance, ’s werelds meest toonaangevende merkwaarderingsbureau, uitgegroeid tot het op één na meest waardevolle merk voor IT-diensten ter wereld. Het bedrijf zet zich volledig in om in haar mensen te investeren en meer banen te creëren om een positieve langetermijnimpact te hebben. Door te blijven investeren in innovatie en het versterken van haar personeel, bouwt TCS een duurzaam personeelsbestand voor de toekomst en helpt het klanten hun meest ambitieuze digitale transformatiedoelstellingen te bereiken.

Naast publicatie van het jaarlijkse Europese rapport, publiceert Whitelane Research het hele jaar door individuele individuele landspecifieke rapporten en organiseert het evenementen in heel Europa. In 2021 had TCS ook de nummer 1-positie in Nederland.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht