Geplaatst door NTT

Team Dimension Data wordt NTT Pro Cycling

Barneveld, 12 november 2019 – NTT Pro Cycling – een UCI WorldTour-wielerploeg uit Zuid-Afrika, voorheen Team Dimension Data – onthult zijn team voor het seizoen van 2020. Naast deze aankondiging, gedaan op het hoofdkantoor van NTT in Tokio, werd ook het wielershirt onthuld en inzicht gegeven in de technologische oplossingen ter ondersteuning van het werven van wielrenners en de racestrategie binnen het team.

Het nieuwe tenue zal de WorldTour en de grootste wielerwedstrijden van 2020 sieren. De renners zullen het nieuwe merk NTT Pro Cycling met trots dragen, en tegelijkertijd verder gaan in het uitdragen hoe fietsen levens kunnen veranderen via de samenwerking van NTT Pro Cycling met Qhubeka, een stichting die onlangs zijn honderdduizendste fiets uitdeelde.

Het team voor 2020 heeft negen nieuwe wielrenners als aanvulling op de huidige talentenpool. Het team wil bij de top tien van de beste teams ter wereld horen.

Voor 2020 bestaat het team uit:
image

Alle wielrenners werden geselecteerd met behulp van een technologische oplossing, in co-innovatie ontwikkeld door NTT en NTT Pro Cycling. De oplossing maakt gebruik van geavanceerde data analytics, die helpt bij het selecteren van wielrenners, het voorbereiden op de wedstrijdkalender en het toewijzen van de juiste renners aan de juiste wedstrijden. Technologie helpt het team ook bij het monitoren van de gezondheid en het welzijn van de wielrenners door middel van een mobiele applicatie. En ten slotte helpen bedrijfsspecifieke applicaties zoals het volgen en monitoren van assets en voertuigen, het team functioneren als een goedgeorganiseerd, internationaal bedrijf.

Doug Ryder, Team Principal van NTT Pro Cycling: “Met dank aan onze partners, en onze hoofdsponsor NTT Ltd. in het bijzonder, willen we de benchmark zijn in de sport door een prestatiegericht en technologisch onderbouwd team te zijn. Onze unieke doelgerichte aanpak bij het ondersteunen van het goede doel Qhubeka onderstreept dit. Onze inzet om samen met Qhubeka levens te veranderen, blijft sterker dan ooit, en we gaan dit in 2020 met nog meer enthousiasme doen. Samen met onze medewerkers, wielrenners en waardevolle partners, blijft deze visie de basis voor onze organisatie. Ons teamverhaal gaat een nieuwe fase in, waarin we ons gevestigde platform inzetten om nóg meer te bereiken. Ons team is dan wel ontstaan in Zuid-Afrika , we zijn gemaakt voor de wereld.”
image
Ruth Rowan, Chief Marketing Officer van NTT Ltd.: “We kijken ernaar uit om onze samenwerking in 2020 voort te zetten met Doug en het team onder de naam NTT. Als hoofdsponsor helpen wij NTT Pro Cycling profiteren van technologische innovaties, om zijn ambitie tot de top tien van de wereld te behoren, waar te kunnen maken. We hebben onze dataplatformen, analytics en machine learning samengebracht en gecombineerd met de expertise van het NTT Pro Cycling Team op het gebied van atletische prestaties. Op basis hiervan is een uniek team samengesteld, met een focus om de beste van de wereld te worden – en dat ook nog eens voor een goed doel.”

Noot voor de redactie:

Over NTT Ltd.
NTT Ltd. is een nieuw gelanceerd, wereldwijd toonaangevend technologiebedrijf bestaande uit 31 merken, waaronder Dimension Data, NTT Communications en NTT Security, en is onderdeel van de NTT Group. Het bedrijf heeft onlangs zijn wereldwijde partnerschip met Amaury Sport Organisation (A.S.O.) verlengd tot 2024. Deze samenwerking was in 2015 een initiatief van Dimension Data, en de verlenging hiervan stelt NTT in staat om technologische innovaties te blijven leveren om de kijkervaring van Tour de France-fans te verbeteren en een nieuwe generatie van digitaalsavvy fans aan te trekken.

Vijf jaar na de start van de samenwerking loopt A.S.O. voorop in het gebruik van geavanceerde technologie in de wielersport, en laat zien hoe het gebruik van data een ware revolutie kan zijn in de ervaring van sportfans. Dit biedt NTT Ltd. mogelijkheden om zijn expertise in te zetten voor het digitaliseren van andere takken van sport, zoals connected stadions en velodrooms.

Volg NTT Pro Cycling op social media op Instagram en Twitter via @NTTProcycling.