Geplaatst door Teamleader

Teamleader en Groeiatelier brengen SiliconValley-salesgoeroe naar Antwerpen

Gent, 9 mei 2019 – Softwareontwikkelaar Teamleader haalt samen met het Gentse Groeiatelier de internationaal gerenommeerde spreker Aaron Ross naar België. De auteur van Predictable Revenue – verplicht leesvoer voor elke CEO – geeft begin juni een tweedaagse workshop aan Belgische en Nederlandse ondernemers. Hij leert hen er hoe ze hun kmo op efficiënte manier schaalbaar kunnen maken. Het is hoogst uitzonderlijk dat de salesgoeroe een lezing geeft in België.

Aaron Ross staat internationaal gekend als dé referentie voor ondernemers die hun bedrijf schaalbaar willen maken. Zijn boek ‘Predictable Revenue: Turn your Business into a Sales Machine with the $100 Million Best Practices of Salesforce.com’ is verplicht leesvoer voor elke scale-up. Inc.com bestempelde Predictable Revenue nog als de “salesbijbel” van Silicon Valley. Ross doet in het boek uit de doeken hoe ondernemers hun salesproces efficiënter en meetbaar kunnen maken.

“Predictable Revenue is een van de weinige boeken die ik al verschillende keren opnieuw gelezen heb”, getuigt ook Jeroen De Wit, CEO van Teamleader. “Ik ben dan ook ongelofelijk blij en trots dat we Aaron Ross hebben kunnen overtuigen om zijn kennis over hoe je een schaalbare machine bouwt te delen met onze Belgische en Nederlandse ondernemers.”
‘Willen ondernemers helpen groeien’

Aaron Ross is ook gekend als de uitvinder van Cold Calling 2.0. Die salestechniek houdt in dat een bedrijf nooit telefonisch contact opneemt met potentiële klanten waar het geen voorgaande relatie mee heeft – de beruchte en hoogst inefficiënte cold calls. De inzichten van Ross hielpen hem om in totaal maar liefst 100 miljoen dollar aan recurrente sales revenue te genereren voor Salesforce. De man, die naam maakte in Silicon Valley, woont vandaag in Los Angeles.

Het is om die reden hoogst uitzonderlijk dat Ross een workshop geeft in Europa. Nochtans doen ook Belgische en Nederlandse ondernemers er volgens Teamleader en het Groeiatelier goed aan om de technieken en inzichten van Ross ter harte te nemen. Ze brengen de internationaal gerenommeerde auteur en spreker daarom naar Antwerpen voor een tweedaagse workshop.
Ross zal tijdens die workshop een kleine groep bedrijfsleiders en managers hands-on advies geven over manieren waarop zij hun (sales) organisatie beter kunnen structureren – met meetbaarheid en schaalbaarheid in het achterhoofd. Teamleader en Groeiatelier houden de groep bovendien bewust klein, zodat al de vragen waar deelnemers mee worstelen ook effectief door Aaron Ross behandeld kunnen worden.

Naast de inzichten van Predictable Revenue zal Ross tijdens de workshop ook dieper ingaan op zijn recentste boek, ‘From Impossible to Inevitable’. Dit staat stil bij wat er nodig is om een bedrijf op alle niveaus schaalbaar te maken.
“In 2017 haalden we met Ash Maurya al een internationale topper naar België. Dit jaar kiezen we met Aaron Ross opnieuw voor een echte klepper die nog niet vaak in Europa te zien was. Ons doel is duidelijk: ondernemers helpen groeien”, besluit Michael Boschmans, Programme Manager bij het Groeiatelier.

Over Teamleader
Teamleader is een SaaS-cloudtoepassing voor CRM en verkoop, projectmanagement, tijdsregistratie en facturatie. Het stroomlijnt het hele proces van leads tot inning van betalingen. Het gelijknamige bedrijf wordt geleid door CEO Jeroen De Wit. Dankzij een nauwe en transparante samenwerking met zijn klanten blijft Teamleader het platform continu optimaliseren. Kmo’s kunnen efficiënter werken als ook het platform waarmee ze werken soepel draait. Teamleader is actief in West-Europa, de DACH-regio, en in Zuid-Europa.

Over Groeiatelier
Groeiatelier is een kenniscentrum voor en door ondernemers, met hoofdzetel in Gent. Groeiatelier inspireert en begeleidt ondernemers, helpt ze in contact te komen met de juiste mensen en voorziet ze van de nodige expertise om te kunnen groeien. Alle workshops van Groeiatelier brengen een oplossing voor een van de groeiknelpunten waarmee elke onderneming vroeg of laat wordt geconfronteerd.