Geplaatst door Teamleader

Teamleader zet volgende stap in Europese groei met opening kantoor in Parijs

Teamleader, de Belgische scale-up die een SaaS-cloudtoepassing voor CRM en verkoop, projectmanagement, tijdsregistratie en facturatie ontwikkelt, heeft gisterenavond in Parijs het nieuwe kantoor in Frankrijk officieel geopend. Ze nemen hun intrek in de Parijse vestiging van het snel opkomende co-working- en kantoorverhuurconcept WeWork, gelegen in het handelscentrum van de lichtstad. Teamleader groeit zo verder op de Europese markt en zet de volgende stap in haar profilering als de Europese kmo-expert.

De keuze om een nieuw filiaal te openen in Frankrijk past chronologisch in het groeiverhaal van Teamleader. De Belgische scale-up heeft op dit moment een 400-tal klanten in Frankrijk en wil deze lokaal bedienen.

Jeroen De Wit, CEO van Teamleader, verduidelijkt: „Het Parijse kantoor is een logische stap in onze ontwikkeling. De afgelopen twee jaar hebben we nieuwe vestigingen geopend in Amsterdam, Berlijn, Madrid, Milaan en nu Parijs. Voor ons is een lokale aanwezigheid in de Europese landen waar we actief zijn essentieel om rekening te houden met de culturele en taalkundige eigenheden en om de nabijheid met onze klanten te versterken.”

De voorbije maanden werkte het Franse team vanuit het Teamleader-hoofdkwartier, gelegen aan Dok Noord in Gent.

Jeroen De Wit: “We deden dit om ook onze Franse team onze bedrijfscultuur en customer-centricity mee te geven vooraleer ze in Parijs gingen werken. Nu is het tijd om ook fysiek nabij onze klanten te zijn.”

Groei en banencreatie

Teamleader heeft nu al meer dan 6000 klanten in Europa en stelt 170 mensen te werk. Met het nieuwe filiaal in Frankrijk plant het nieuwe aanwervingen in de komende maanden. Dit zijn onder andere customer supportprofielen, maar ook een lokale product manager die het Teamleader-platform zal afstemmen op de behoeften van de Franse markt.

Guillaume Broutart, Country Manager Frankrijk: “We willen investeren in Frankrijk, banen scheppen en onze activiteiten ontwikkelen. Wij geloven sterk in de Franse economie van morgen. Frankrijk is een volwassen markt die steunt op vaste activa. Hoewel kmo’s het hart van de economie van het land zijn, zijn sommigen bezorgd over de toekomst. Wij willen hen helpen bij hun digitale transformatie en hun zoektocht naar nog meer operationele efficiëntie.”

De Europese expansie van Teamleader creëert heel wat jobs. Deze jobcreatie zit in een duidelijke acceleratie. In september stond de teller voor 2017 op 84 nieuwe aanwervingen in Europa, waarvan 53 in ons land. Ter vergelijking: in 2016 nam Teamleader in België 47 nieuwe mensen aan.

De grootste co-working space in Parijs

Teamleader opent zijn vestiging in de gebouwen van WeWork Lafayette, een van de twee Parijse vestigingen van de Amerikaanse co-working space start-up WeWork. Het is meteen ook de grootste co-working space van de lichtstad.

WeWork is een wereldwijd netwerk van werkruimtes, een dynamische omgeving met een focus op creativiteit en verbinding. Het bedrijf wil het concept werk transformeren. Door te experimenteren met nieuwe HR-ideeën en technologieën gaat de start-up op zoek naar hét recept voor de productiefste workplace. De visie van WeWork sluit aan bij de doelstelling van Teamleader om kleine bedrijven te helpen productiever en efficiënter te worden door digitalisering.

Teamleader zet eigen next step

In september publiceerde Teamleader nog onderzoeksresultaten over het ambitieniveau van Vlaamse kmo‘s

Jeroen De Wit: „Uit ons onderzoek van vorig jaar bleek dat 43% van de kmo’s in Vlaanderen ter plaatse blijft trappen, daarbij viel vooral een sterke digitale kloof op. Wij willen daar met Teamleader verandering in brengen, en moedigen ondernemers aan bewuster en ambitieuzer na te denken over hun strategische next steps. Onze eigen next step hebben we vandaag gezet met de opening in Parijs.”