Geplaatst door Temper

Temper en Nostradamus gaan met partnership de strijd aan tegen het personeelstekort

Temper, het platform voor flexibel werk is een partnership gestart met Nostradamus, ontwikkelaar van software voor prognoses, planning en urenregistratie in onder andere de horeca. Door de integratie kunnen gebruikers van beide platforms, shifts direct via Nostradamus op Temper publiceren.

Door de huidige versoepelingen zijn de eerste signalen van personeelstekorten in de horeca al zichtbaar. De komende periode wordt verwacht dat dit nog verder toeneemt, waarbij het partnership tussen Temper en Nostradamus een perfecte oplossing biedt.

Optimaal gebruikersgemak
Niek van Leeuwen, CEO van Temper: “We willen het gebruiksgemak van het platform constant blijven verbeteren. Omdat veel (horeca)klanten werken met een online planningstool, zoals Nostradamus, zien we hier mogelijkheden. Nu de terrassen weer open zijn en de overige horeca in de komende periode ook zal heropenen, beschouwen we de integratie met Nostradamus als een mooie tool die het onze gebruikers nog makkelijker maakt om hun personeelsplanning in orde te krijgen.”

Tijdelijke onderbezetting voorkomen
Nostradamus-directeur Peter van der Zwan: “De samenwerking tussen Nostradamus en Temper zorgt ervoor dat onze klanten ontzorgd worden en zich volledig kunnen focussen op hun kerntaak, namelijk het geven van de beste service aan de aanwezige gasten. De samenwerking biedt de gebruikers het gemak om open shifts in het rooster direct op te vullen met FreeFlexers die bijverdienen via het platform van Temper. We weten dat veel ondernemers hun medewerkers zijn kwijt geraakt de afgelopen periode. Met deze samenwerking krijgen onze klanten straks direct toegang tot de grootste pool van flexibele bijverdieners.”

Over Temper
Flexibel werk moet anders. Er komen steeds meer mensen op de arbeidsmarkt die heel graag willen werken, maar alleen als ze zelf kunnen bepalen wat ze doen, waar zij dat doen en wanneer. Omdat ze werk voornamelijk beschouwen als bijverdienste naast studie, hobby of starten van een onderneming bijvoorbeeld.

De huidige arbeidsmarkt is niet ingericht op de hang naar vrijheid en flexibiliteit van deze groeiende groep bijverdieners, dus dat leidt tot aansluitingsproblemen. En dat is zonde, want bedrijven staan over het algemeen te springen om goed en gemotiveerd tijdelijk personeel. Via het digitale prikbord van Temper brengen we deze flexibele bijverdieners in contact met het actuele aanbod aan tijdelijke werkzaamheden bij bedrijven in de horeca, retail en logistiek.

De essentie van een gezonde arbeidsmarkt is immers dat vraag en aanbod op een efficiënte en effectieve manier bij elkaar komen. Ook in beroepen waarin dat eerder nog niet mogelijk was. Temper faciliteert dit door het aanbieden van een digitaal prikbord voor klussen. Het biedt opdrachtgevers de zekerheid van een extra flexibele schil omdat ze online snel toegang krijgen tot betaalbaar, goed en gemotiveerde krachten. En het biedt flexibele bijverdieners vrijheid en flexibiliteit omdat ze direct toegang hebben tot een divers aanbod aan goedbetaalde bijverdiensten waarbij ze helemaal zelf kunnen bepalen wat ze willen doen, waar ze dat willen doen en wanneer.

Dit levert ruim 10.000 bedrijven in de horeca, retail en logistiek een gemotiveerde flexibele schil op en zorgt ervoor dat meer dan 100.000 flexibele bijverdieners meer verdienen. Zo werkt Temper aan de toekomst van werk. Een toekomst waarin we aan flexibel werk net zoveel waarde toekennen als aan vast.

Over Nostradamus
Nostradamus biedt software voor prognoses, personeelsplanning en urenregistratie voor ondernemingen met een grote pool aan flexkrachten. Voor een optimale planning wordt er gekoppeld met diverse systemen, van salarisadministratie-, kassa- tot reserveringssystemen. Hiermee helpen ze het aansturen van jouw bedrijf een stuk eenvoudiger te maken. Door het afstemmen van de verwachte drukte en het aantal beschikbare medewerkers wordt de ideale planning gerealiseerd. Dit alles doet Nostradamus voor ondernemingen in onder andere de horeca, de zorg, logistiek en retail.